Kaçak Elektrik tüketiminde rekor %84...!!!

Kapat
X
 
  • Zaman
  • Gösterim
Clear All
yeni mesajlar
  • cunuyil
    Senior Member
    • 27-09-2005
    • 7297

    Kaçak Elektrik tüketiminde rekor %84...!!!

    Türkiye'deki 21 elektrik dağıtım bölgesi içinde en yüksek kayıp-kaçak oranının yüzde 84'le Van Bölgesi'nde olduğu bildirildi. Van Gölü Bölgesi'nde yer alan Bitlis, Hakkari, Muş ve Van illerinde şebekeye verilen elektrik enerjisinin yüzde 83.63'ünün kayıp ve kaçağa gitti tespit edildi.

    Bu oran Gediz Bölgesi'nde yer alan İzmir ve Manisa'da ise yüzde 6.45 en düşük düzeyde bulunuyor. Devlet, artan denetim faaliyetlerine rağmen kayıplar ve kaçak elektrik kullanımının önüne geçemiyor. Özellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde kayıp kaçak oranının artığı gözlenirken, batı bölgelerde ise kayıp ve kaçak oranının geçmiş yıllara göre düştüğü dikkati çekiyor. Maliye Bakanı Kemal Unakıtan'ın İzmir Milletvekili Ahmet Kenan Tanrıkulu'nun soru önergesine verdiği yanıta göre, Türkiye genelinde kayıp kaçak oranı 2006 yılında bir önceki yıla göre 2.72 puan düşerek yüzde 15.08 oldu.

    -KAYIP VE KAÇAKTA VAN İLK SIRADA -


    Unakıtan'ın verdiği bilgiye göre kayıp ve kaçak oranında Van Bölgesi yüzde 83.63 ile ilk sırada yer alırken, bu oranın 2005 yılına göre 21.50 puanlık artış gösterdiği de dikkati çekti. Bitlis'te elektriğin yüzde 48.29'u, Hakkari'de yüzde 65.61'i, Muş'ta yüzde 52.28'i, Van'da da yüzde 70.87'sinin kayıp ve kaçaklara gittiği belirlendi. Dicle Bölgesi'nde 2005 yılında yüzde 64.32 olan kayıp kaçak oranı 2006 yılında 67.76'ya yükseldi. Bölge illeri içinde bu oran Diyarbakır'da yüzde 65.54, Mardin'de yüzde 61.80 Şanlıurfa'da 58.60 olarak belirlendi. Aras Bölgesi'nde de kayıp kaçak oranı yüzde 29.42 oldu. Bölgede en fazla kayıp kaçak yüzde 52.37 ile Ağrı'da yaşanırken, en düşük oranın ise yüzde 8.53 ile Erzincan'da olduğu görüldü. Çoruh Bölgesi'nde ise kayıp kaçak oranı yüzde 12.27 olarak belirlendi.

    -EN FAZLA DÜŞÜŞ 5 PUAN İLE BOĞAZİÇİ BÖLGESİ'NDE OLDU -

    2006 yılında kayıp kaçak oranında en fazla düşüş 5 puanla Boğaziçi Bölgesi'nde gerçekleşti. Bölgenin kayıp kaçak oranı yüzde 12.25'e geriledi. Kayıp kaçak oranı Fırat Bölgesi'nde yüzde 11.68, Toroslar Bölgesi'nde yüzde 10.35, Anadolu Yakası'nda yüzde 10.24, Sakarya Bölgesi'nde de yüzde 10.12 olarak belirlendi. Meram Bölgesi'nde 2005 yılında 7.14 olan kayıp kaçak elektrik kullanımı 2006 yılında artarak yüzde 7.83, Osmangazi'de aynı dönemde 0.67 puanlık artışla 7.24 oldu.

    -KAYIP VE KAÇAK ELEKTRİK KULLANIMI EN DÜŞÜK İZMİR'DE -

    Kayıp kaçak oranının Yeşilırmak Bölgesi'nde yüzde 9.47, Trakya'da yüzde 9.34, Göksu Bölgesi'nde yüzde 9.33 olduğu görüldü. Akdeniz Bölgesi'nde de kayıp kaçak oranı 2005 yılına göre 0.49 puan azalarak yüzde 8.87 oldu. Uludağ Bölgesi'nde elektriğin yüzde 8.81'i, Başkent'te yüzde 8.56'sı, Çamlıbel'de de yüzde 8.55'i kayıp kaçak olarak kullanıldı. Menderes'te kayıp kaçak oranı 2005 yılına göre 2.74 puan azalışla yüzde 9.85'e, Gediz'de de 0,69 azalarak yüzde 6.45'e geriledi. Gediz Bölgesi'nde bulunan İzmir'de kayıp kaçak elektrik oranının yüzde 6.15, Manisa'da ise yüzde 6.33 olduğu tespit edildi.

    BÖLGE ADI KAYIP KAÇAK ORANI (&#37

    2006 2005
    -Van Gölü 83.63 62.13
    -Dicle 67.76 64.32
    -Aras 29.42 31.68
    -Çoruh 12.27 14.35
    -Boğaziçi 12.25 18.25
    -Fırat 11.68 14.31
    -Toroslar 10.35 10.10
    -Anadolu Yakası 10.24 10.41
    -Sakarya 10.12 12.27
    -Yeşilırmak 9.47 11.77
    -Trakya 9.34 9.94
    -Göksu 9.33 10.60
    -Akdeniz 8.87 9.36
    -Uludağ 8.81 10.14
    -Başkent 8.56 11.10
    -Çamlıbel 8.55 10.23
    -Meram 7.83 7.14
    -Osmangazi 7.24 6.87
    -Menderes 7.11 9.85
    -Gediz 6.45 7.14
    Türkiye Genel Ort 15.08 17.80

  • ASIM MAVZER
    Member
    • 14-05-2007
    • 1601

    #2
    Konu: Kaçak Elektrik tüketiminde rekor %84...!!!

    hırsızlık milletin genlerine işlemiş

    Yorum

    • CEMALI
      Member
      • 12-02-2006
      • 743

      #3
      Konu: Kaçak Elektrik tüketiminde rekor %84...!!!

      eeee
      ondan sonra ne oluyor devlet özellesdiriyor cünkü zarar ediyor ,kontrole gidilmiyor hee gidiliyorda olabılır RÜSVET Türk halkının kanına işlemiş alıp veririz zararlı kim yine devlet (rüsvet vergiye tabi deyil)
      devlet de cözümü buldu nicin? cok basit
      özelleşdir(bazıları buna memleketı satıyor diyor) kurtul
      benim malımı benden iyi kimse koruyamaz felsefesi gecıyor devreye
      sonuc suku
      yazık cok yazık
      TÜRKİYE devletinin o kadar cok kaynagı varkı sırf bu kacak,rüsvet vs.gıbı sebeblerden dolayı devlet ayakda duramıyor bızlerde birilerine faturayı kesıyor sucu uzerımızden atıyoruz verdıgımız 3 kurus vergıyı buyutuyoz olmaz bu kadar dıye
      ama sonucda o verdıgımız vergılerle devlet ayakda duracak dıye dusunmuyoruz (ben yılda 130 ero tv vergısı verıyorum burda zorumlu vergı)
      ısde burası da AVRUPA
      aradaki fark;
      Vatandaşdan vergisini alıyor kacak vs.gıbı sorun yaratacak olaylara izin vermiyor ve ama karsılıgını verıyor dagın tepesınde dogal gazını ,
      asvaltını,ögretmenini, doktokrunu ayagına getiriyor...


      yazık cok yazık %84 ne demek yawww

      Yorum

      • cunuyil
        Senior Member
        • 27-09-2005
        • 7297

        #4
        Konu: Kaçak Elektrik tüketiminde rekor %84...!!!

        Aslında bir aralar bir rivayet olmuştu;

        Doğu'da elektrik bedava olacak diye...Ya da kota uygulaması yapacaklardı...

        Şimdi o insanlara hak veriyorum.Bu insanlar herşeyi devletten bekler hale gelmişler.İyisi mi bunları yavaş yavaş da olsa toplumsallaştırarak,fatura ödemeyi öğretmek lazımmış...

        Ve üzülerek söylemek icab edecek ama Kayıt Dışı Ekonominin temelinde de,bölgesel ayrım yapmak istemiyorum ama,maalesef malum bölge insanının vergisiz,faturasız hep bana istekleri yatıyor...

        @CEMALİ arkadaşımızın bahsettiği hizmet şartlarına ulaşamamamızın nedenlerinden biri budur...

        Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi (TEDAŞ ) Genel Müdürü Haşim Keklik , kaçak elektriğin kuruma yıllık maliyetinin aşağı yukarı 1 milyar YTL civarında ...
        Şimdi yukarıdaki rakama bir dikkat ederseniz 10'larca yıldır çalınan elektriğin bedeli belki de bugün 100 milyar dolar civarında...

        Bir de kurulu güce göre koyulmuş olan trafoların KAÇAK ELEKTRİK'ten dolayı aşırı yüklenmeleri sonucu sargılarının yanması,daha sık bakım gerektirmesi,yeni trafo gerektirmesi,üretimin durmasına sebep olması vs...

        Neyse...Yazdıkça geriliyorum.

        Bu Asım Mavzer'in de dediği gibi,hırsızlıktır.Burada 40-50 milyon abone gibi,benim hakkım da yenmektedir.Dolayısı ile Ötelerde bunun hesabını verecekleri zaman hangimizden helallik alacaklar merak ediyorum doğrusu...Ben şimdiden söyleyeyim;HARAM OLSUN

        Yorum

        • cemal344
          Senior Member
          • 03-11-2005
          • 3977

          #5
          Konu: Kaçak Elektrik tüketiminde rekor %84...!!!

          bukadar zam yaparsan olacağı bu

          Yorum

          • CEMALI
            Member
            • 12-02-2006
            • 743

            #6
            Konu: Kaçak Elektrik tüketiminde rekor %84...!!!

            Originally posted by cemal344
            bukadar zam yaparsan olacağı bu
            bu kacaklar olmasa zam da olmaz
            stupidprv

            Yorum

            • cunuyil
              Senior Member
              • 27-09-2005
              • 7297

              #7
              Konu: Kaçak Elektrik tüketiminde rekor %84...!!!

              Originally posted by cemal344
              bukadar zam yaparsan olacağı bu
              Laf olsun...badprv
              bu kaçaklar olmasa zam da olmaz stupidprv
              Hep kısacık yazıp,kenara çekilir arkadaşımız.(Bakınız geçmiş mesajları)
              Biz alıştık yadırgamıyoruz artık!!!bash

              Yorum

              • aaron_1212
                Senior Member
                • 03-11-2006
                • 4376

                #8
                Konu: Kaçak Elektrik tüketiminde rekor %84...!!!

                balık baştan kokar
                balığın başı kokmuş vücuda yayılmış bile, tuzlamak bile fayda etmez

                Yorum

                • ASIM MAVZER
                  Member
                  • 14-05-2007
                  • 1601

                  #9
                  Konu: Kaçak Elektrik tüketiminde rekor %84...!!!

                  Originally posted by cemal344
                  bukadar zam yaparsan olacağı bu
                  eleştirmek kolay, çözümünü söyle bizde bilelim
                  tabi varsa?

                  Yorum

                  • Konnichi wa
                    Junior Member
                    • 21-01-2007
                    • 149

                    #10
                    Konu: Kaçak Elektrik tüketiminde rekor %84...!!!

                    adam haklı arkadaşlarım her şeye zam zam üstüne zam vatandaş napacak peki elbet kaçağa korsana yönelecek adam 500 ytl maaşla ev mi geçindirecek elektrik faturasımı ödeyecek devlet devlet değilki devlet yok zaten soyguncular var bu ülkenin başında

                    Yorum

                    • CEMALI
                      Member
                      • 12-02-2006
                      • 743

                      #11
                      Konu: Kaçak Elektrik tüketiminde rekor %84...!!!

                      Originally posted by meteliksiz
                      adam haklı arkadaşlarım her şeye zam zam üstüne zam vatandaş napacak peki elbet kaçağa korsana yönelecek adam 500 ytl maaşla ev mi geçindirecek elektrik faturasımı ödeyecek devlet devlet değilki devlet yok zaten soyguncular var bu ülkenin başında
                      kım ne derse desın ben bu kacak olayına sonuna kadar karsıyım
                      bir sehrin %84 du kacak elektırık kullanıyorsa burdakı devletın zararını bır dusunun. bu zararı devlet nasıl karsılar sonucda olan ZAM kacıılmaz
                      dıyorsunuz kı vadandas ne yapsın.!
                      ben senın cezanı cekmek zorunda deyılım bu dırek olarak benım malıma tecavuzdur
                      o kacak eletrık'ın ıcınde tüyü bıtmemıs yetımın hakkı var
                      arkadaslar yapmayın lutfen soz konusu olan rakam cocuk oyuncagı deyıl %84

                      burda yapılacak tek cozum var
                      komsun kacakmı kullanıyor BILDIRECEKSIN gereklı yerlere ,gereken mutlaka yapılır ; dıyeCeksınız kı ıspıyoncumuyum ben buna hakkını savunmak denır..bu sekılde tukenır kımse kullanmaz devlet de zarar etmez o zaman ZAM da olmaz


                      Benım tanıdıgım yardıma muhtac bırcok kısı var ve bu kısılerın her turlu ıhtıyacı devlet tarafından karısılanıyor.... odeyemeyecek durumda ısen fakırsen mucaret et mutlaka yardımcı olan olur
                      kacaklan felan bu ısler olmaz


                      arkadaslar ben bu tür konularda cok hassasımdır konuya yanlıs bır vurgu yapdıysam ozr
                      saygılar
                      CEMALI

                      Yorum

                      • cunuyil
                        Senior Member
                        • 27-09-2005
                        • 7297

                        #12
                        Konu: Kaçak Elektrik tüketiminde rekor %84...!!!

                        @CEMALİ arkadaşım,açıklamana aynen katılıyorum.beer

                        Ne enteresandır ki;Yedek Subay Öğretmen olarak Van gölüne kıyısı olan Bitlis ilinin ilçesinde çalışıyorduk...4 öğretmen arkadaş bu evde birlikte yaşıyorduk....

                        Birgün Tedaş kontrolörleri geldi,kapıyı ben açtım...Ara lambayı yak!!! diye emrivaki buyurdular kendileri...

                        O arada sayaç açık ve diskin dönüp dönmediğine bakıyor memur(!!) arkadaş... Şivesinden belli ki o da oralı...Başka lambaların da sayaçtaki etkisine baktıktan sonra,gidecek oldu.Kendisine;

                        -Kendimin elektrik öğretmeni olduğumu ve sayaçta hile nasıl yapılır çok iyi bildiğimizi söyledim.Üstelik diğer arkadaşlardan yine elektrik öğretmeni olan bilgi olarak benden daha öteydi,bunu da biliyorum dedim...

                        Peki siz neden diğer ABONE(!!!)lere değil de bize geldiniz diye sormak istedim ama...

                        Ben cevabı zaten biliyorum,akılları sıra bölge halkına destek oluyorlardı ve bakın biz devletin askerlerini bile kaçak kullanırken yakaladık demek istiyorlardı...

                        Neyse...Yine geriliyorum.

                        Yorum

                        • KüR_ÞaD
                          Junior Member
                          • 22-09-2007
                          • 194

                          #13
                          Konu: Kaçak Elektrik tüketiminde rekor %84...!!!

                          Doktor tabib arkadas vardıya.Şimdi burda olsa da dese ''dağa çıkmasınlar diye elektrikten hırsızlık yapmalarına izin veriliyor bu bölücülerin'' diye!!. Cinlerim tepeme geliyor.Sözde daha çok devlete bağlanıyormuş bunlar.Artık bölücülük etmiyorlarmış,kazanıyormuşuz.Adam hırsız be hırsız.Herşeyden çalıp çırpıp örgütleniyorlar.Devlette göz yumuyor.Böylelerine karşı ben de hoşgörü yok,sağduyu yok,kardeşlik safsatalarım da yok.Önyargım mı Allahına kadar var demiyeceğim o cümleyi sevmem ama sonuna kadar önyargılıyım evet.Neden bu derece kinle yazdım.Kaçak en fazla nerelerde bakın o yüzden...

                          Yorum

                          • yýldýrým58
                            Junior Member
                            • 09-05-2007
                            • 177

                            #14
                            Konu: Kaçak Elektrik tüketiminde rekor %84...!!!

                            çözümü çok basitte yapacak mangal gibi yürek lazım

                            Yorum

                            • Konnichi wa
                              Junior Member
                              • 21-01-2007
                              • 149

                              #15
                              Konu: Kaçak Elektrik tüketiminde rekor %84...!!!

                              sen benim cezamı çekmiyorsun.... sen devletin işini doğru yapamamış olmasından dolayı kullandığın elektriğe daha fazla fiktarda ödeme yapıyorsun van'ın %84 ü kaçak elektrik kullanırken devlet nerdeydi.

                              Yorum

                              İşlem Yapılıyor