ÖÐRENCİ DÖVMEYE MÜFETTİŞ İZİNİ !

Kapat
X
 
  • Zaman
  • Gösterim
Clear All
yeni mesajlar
  • zigana
    Senior Member

    • 26-01-2004
    • 3796

    ÖÐRENCİ DÖVMEYE MÜFETTİŞ İZİNİ !

    ÖÐRENCİ DÖVMEYE MÜFETTİŞ İZİNİ !
    Dayakla suçlanan müdürü müfettişlerin bu görüşü kurtardı: Öğrencinin eline bando bagetiyle vurulması sınıf disiplinini sağlama ve eğitim/terbiye amaçlıdır

    Moda İlköğretim Okulu’nda, öğrencilerin eylem yapmasına neden olan ’müdür dayağı’ ve ’sürgün’ olayında, Milli Eğitim Bakanlığı müfettişlerinin dayağı savunduğu ortaya çıktı. Müfettişler hazırladıkları raporda, okullarda ’eğitim amaçlı’ dayak atılabileceğini savundu. Bir okul müdürünün öğrencilerin ellerine bando bagetiyle vurması, "Sınıf disiplinini sağlama ve eğitim terbiyesi amaçlıdır. Disiplin sağlamak için eğitim amaçlı olan bu davranışı Danıştay 2. Dairesi’nin 1978 tarihli kararında belirtildiği üzere, ’Öğretmenin öğrencisini dövmesi, disipline yönelik terbiye niteliktedir’ kararına da uygun düşmektedir" ifadeleriyle ’yasal bir uygulama’ gibi gösterildi. Müfettişlerin raporu üzerine müdür görevinde kalırken, müdürün davranışlarından rahatsız olan öğretmenler sürgün edilmişti.

    İstanbul’daki Kadıköy Moda İlköğretim Okulu’nda 2005 yılında rehber öğretmenin bir sınıfta yaptığı ankette, ’Müdür sopasını bıraksın’, ’O çağdışı sopayı istemiyoruz’ yanıtları alınınca açığa çıkan olay basına yansımış ve soruşturma açılmıştı.


    ’Kulağı tutar, çekmeyiz’

    Okul Müdürü Hüseyin Ceylan’ın öğrencilerini sopayla dövdüğü ve tehdit ettiği yönündeki iddiaların gazeteye yansıması üzerine harekete geçen MEB müfettişleri okula giderek müdür, öğretmen, öğrenci ve velilerle görüştü. Yanında çakı taşıdığı ve sürekli olarak okul içerisinde sopa gösterdiği iddia edilen Ceylan, hakkındaki iddialara, "Çakı taşıdığım doğrudur ancak bu çakıyı uzun yola gittiğim için yanımda bulunduruyorum" yanıtını verdi. Müdür, öğrencileri dövdükten bir gün sonra sınıfa gelerek "Sizin bu yediğiniz dayak değil, siz dayak görmemişsiniz. Sizi öyle bir döverim ki dayak nedir görürsünüz" sözleriyle tehdit ettiğini de doğrulayarak, "Bu sözleri söyledim. Bizler zaman zaman öğrencilerin kulağını tutarız ama çekmeyiz. Zaman zaman kaşlarımızı çatarız ama kızmayız" dedi.

    Müfettişler, soruşturmayı bitirirken, dayakla suçlanan okul müdürü aklanmış ve görevde kalmasına karar verilmişti. Buna karşılık Ceylan’ın davranışlarını eleştiren dört öğretmen başka okullara sürgün edilmişti. Bunun üzerine öğrenciler eylem yaparak öğretmenlerini geri istemişti. Basında geniş yer bulan olayda müfettişlerin hazırladığı rapor, iki yıl sonra detaylarıyla yeniden gündeme geldi. ’Eğitim amaçlı dayağın serbest olduğuna’ hükmedilen 2006 tarihli rapora göre öğrenciler ’okul müdürlerinin sopayı bırakması’ yönündeki ifadelerini doğruladı. Ancak aynı raporda, öğrencilerin müdüre yönelik şikâyetlerini geri aldıkları kayda geçirildi.


    ’Öğrenciler sağlam’

    Danıştay’ın 30 yıllık bir kararı da dayanak yapılan rapor şöyle:
    "Öğrencilerin ellerine elindeki bando bagetiyle vurması, sınıf disiplinini sağlama ve eğitim/terbiye amaçlıdır. Öğrencilerin sağlığına zarar verilmemiş, bu öğrencilerden ve velilerden de şikâyetçi yoktur. Disiplini sağlamak için eğitim amaçlı olan bu davranışı Danıştay 2. Dairesi’nin 27 Aralık 1978 tarihli kararında belirtildiği üzere, ’Öğretmenin öğrencisini dövmesi, disiplini sağlama amacına yönelik terbiye niteliktedir’ kararına da uygun düşmektedir. Söylenen çakı anahtarlığında takılı olup 5 santimetredir. Üzerinde öğrenci ve velilerden gören yoktur. Taşınmasında eğitim açısından bir kusur ve taşınmayacağıyla ilgili yasak da yoktur."

    Radikal
  • PoSTPaiD
    Junior Member
    • 19-03-2008
    • 329

    #2
    Konu: ÖÐRENCİ DÖVMEYE MÜFETTİŞ İZİNİ !

    Yakında okulların girişlerine yazarlar herhalde dayak cennetten çıkmadır diye...

    Yorum

    • aaron_1212
      Senior Member
      • 03-11-2006
      • 4376

      #3
      Konu: ÖÐRENCİ DÖVMEYE MÜFETTİŞ İZİNİ !

      Dayak hoş bir şey değil elbette
      ama dayağı ben istemeyerek savunuyorum, şöyle;
      Neden derseniz, bu zamanda okadar şımarık aile terbiyesinden yoksun bir okadarda aptal öğrenciler türemişki, Dayak bunlar için şart

      Yorum

      • zigana
        Senior Member

        • 26-01-2004
        • 3796

        #4
        Konu: ÖÐRENCİ DÖVMEYE MÜFETTİŞ İZİNİ !

        Originally posted by aaron_1212
        Dayak hoş bir şey değil elbette
        ama dayağı ben istemeyerek savunuyorum, şöyle;
        Neden derseniz, bu zamanda okadar şımarık aile terbiyesinden yoksun bir okadarda aptal öğrenciler türemişki, Dayak bunlar için şart

        aynen katılıyorum.

        Yorum

        • ali_ekber
          Member
          • 15-11-2004
          • 2525

          #5
          Konu: ÖÐRENCİ DÖVMEYE MÜFETTİŞ İZİNİ !

          ben dayağın her türlüsüne karşıyım sebebi ne olursa olsun
          Müdür orada çocuklara dayak atsın diye maaş almıyor
          çekemiyorsa çocuk sesini kendine uygun bir iş arasın
          hiç bir veli çocuğunu dayak yesin diye okula göndermiyor.

          Yorum

          • Gondaray
            Senior Member
            • 27-08-2004
            • 3257

            #6
            Konu: ÖÐRENCİ DÖVMEYE MÜFETTİŞ İZİNİ !

            Dayak dediğin tekme tokat tutar döversin o olur. Eline bagetle cetvelle vurma da dayakmı oluyor artık. Zamanında az yemedik elimize cetveli. Bu gibi şeylere çok fazla takmamalı. Çocuğun eline tutupda abanıp vurmamıştır heralde. Çok şımarık çocuklar var artık ne laftan ne durdan anlayan, öğretmen sınıfta disiplini sağlamak için dediğim gibi cetvelle felan vurabilir. Ama tutup da kulağını koparacak gibi çekmek, tekme, tokat, yumruk atmak olmamalı. Zamanında bu olaylara da çok tanık olduk.

            Yorum

            • cunuyil
              Senior Member
              • 27-09-2005
              • 7297

              #7
              Konu: ÖÐRENCİ DÖVMEYE MÜFETTİŞ İZİNİ !

              Originally posted by aaron_1212
              Dayak hoş bir şey değil elbette
              ama dayağı ben istemeyerek savunuyorum, şöyle;
              Neden derseniz, bu zamanda okadar şımarık aile terbiyesinden yoksun bir okadarda aptal öğrenciler türemişki, Dayak bunlar için şart
              Dayak demiyelim ona istersen
              Originally posted by ali_ekber
              ben dayağın her türlüsüne karşıyım sebebi ne olursa olsun
              Müdür orada çocuklara dayak atsın diye maaş almıyor
              çekemiyorsa çocuk sesini kendine uygun bir iş arasın
              hiç bir veli çocuğunu dayak yesin diye okula göndermiyor.
              Bu yazınızı mantıklı bulmak isterdim ama...icon2

              Ayrıca bakın aşağıda dayak nasıl atılır anlatılıyor.Biz aşağıda anlatıldığı şekillerde bile yedik dayağımızı...Bana vuran o eller dert görmesin ve onları öpüyorum.Çünkü bunu benim insanlığım ve ülkem için yaptığını anlayabilecek düzeydeyim,Elhamdulillah.
              Originally posted by Gondaray
              Dayak dediğin tekme tokat tutar döversin o olur. Eline bagetle cetvelle vurma da dayakmı oluyor artık. Zamanında az yemedik elimize cetveli. Bu gibi şeylere çok fazla takmamalı. Çocuğun eline tutupda abanıp vurmamıştır heralde. Çok şımarık çocuklar var artık ne laftan ne durdan anlayan, öğretmen sınıfta disiplini sağlamak için dediğim gibi cetvelle felan vurabilir. Ama tutup da kulağını koparacak gibi çekmek, tekme, tokat, yumruk atmak olmamalı. Zamanında bu olaylara da çok tanık olduk.
              İşin enteresan tarafı bizim ''EÐİTİM ÇUBUÐU'' olarak adlandırdığımızı onlar sopa diye anlatıyorlar.Malum tebeşirler tozlu,tahtaya yazılanı anlatmak için, yer yer kullanmak gerekiyor...

              Yorum

              • M.A.S
                Member
                • 22-10-2006
                • 806

                #8
                Konu: ÖÐRENCİ DÖVMEYE MÜFETTİŞ İZİNİ !

                Originally posted by Gondaray
                Dayak dediğin tekme tokat tutar döversin o olur. Eline bagetle cetvelle vurma da dayakmı oluyor artık. Zamanında az yemedik elimize cetveli. Bu gibi şeylere çok fazla takmamalı. Çocuğun eline tutupda abanıp vurmamıştır heralde. Çok şımarık çocuklar var artık ne laftan ne durdan anlayan, öğretmen sınıfta disiplini sağlamak için dediğim gibi cetvelle felan vurabilir. Ama tutup da kulağını koparacak gibi çekmek, tekme, tokat, yumruk atmak olmamalı. Zamanında bu olaylara da çok tanık olduk.
                Hocam,bir öğretmenin söyleyeceğini söylemiş.

                Şunu eklemek isterim ilköğretim okullarında suç işleyen öğrenciye yönelik disiplin cezası verilemiyor,sözleşme imzalatıyorlar o da hiçbir yaptırımı yok ancak veli çocuğunu alıp başka okula götürebilir o da velinin takdirine kalmış ama onu da yapmıyor.İlle de benim çocuğumu ne yaparsa yapsın güdeceksiniz diyor.
                Yoksa öğretmen dayak atmaktan asla zevk almaz.

                Yorum

                • cemal344
                  Senior Member
                  • 03-11-2005
                  • 3977

                  #9
                  Konu: ÖÐRENCİ DÖVMEYE MÜFETTİŞ İZİNİ !

                  Dayak cennetten çıkmadır diyorsunuz yani evdeki sokaktaki sorunları okula taşımadığı ne malum bu kişilerin dayağın her türünü şiddetle kınıyorum ve kendinden güçsüze kaldırılan bu el muhakkak bir gün hakettiğini bulur.

                  Yorum

                  • serbest
                    Member
                    • 16-01-2006
                    • 1105

                    #10
                    Konu: ÖÐRENCİ DÖVMEYE MÜFETTİŞ İZİNİ !

                    Ormanda Fantom herkesin anladığı dilden konuşur derler bu da o hesap .olur böyle vakalar büyütülmemeli.

                    Yorum

                    • 67TOPRAK
                      Senior Member
                      • 12-11-2005
                      • 3015

                      #11
                      Konu: ÖÐRENCİ DÖVMEYE MÜFETTİŞ İZİNİ !

                      benim anlayamadigim bir olayda. su
                      cocuk 15 yasinda. herseye kafasi calisiyor, 18 yasina giriyor adam oluyor okulda halen. ama dayak yasak diye herbi halti yiyor. okuldan cikiyor neyse askere aliniyor, basliyor sopa yemeye. ya 18 yasindaki ögrenciyle 20 yasindaki askerin arasinda sadece Milli Egitim mi var.

                      Yorum

                      • eren511
                        Member
                        • 29-07-2006
                        • 2805

                        #12
                        Konu: ÖÐRENCİ DÖVMEYE MÜFETTİŞ İZİNİ !

                        çok hassas bir konu şiddet toplumunda yaşanıldığı unutulmamalı hala yol vermedi kavgası yapılıp insanlar öldürülüyor böle bir ortamda sağlıklı bireyler dayakla sopayla eğitim çubuğuyla dövülüp yetiştirilmez eğer böyle bir sorumluluk veriyorsa milli eğitim öğretmenleri her yıl psikolojik eğitimden geçirmeli.. ben doğru iletişim kurulunca dayağa gerek kalmayacağından yanayım

                        Yorum

                        İşlem Yapılıyor