Restoranlarda ’bir duble rakı’ dönemi kapanıyor

Kapat
X
 
  • Zaman
  • Gösterim
Clear All
yeni mesajlar
  • eren511
    Member
    • 29-07-2006
    • 2805

    Restoranlarda ’bir duble rakı’ dönemi kapanıyor

    Restoranlarda ’bir duble rakı’ dönemi kapanıyor

    Alkollü içki satışını düzenleyen ve yarın yürürlüğe girecek 5752 sayılı yasa, uygulama tebliğleri çıkarılmadığı için kargaşa yaratacak.

    Yasa, alkollü içkilerin orjinal ambalajları dışında bölünerek satışını engelliyor. Bu nedenle, restoranlarda rakı, şarap viski gibi alkollü içki içmek isteyenlerin birer şişe satın almaları gerekecek. Uymayan işletme 10 bin YTL’ye kadar ceza yiyecek.

    ALKOLLÜ içki satışındaki yeni mevzuat herkesin kafasını karıştırıyor. Sektör temsilcilerinin bile tam olarak anlayamadığı bu düzenlemeler ile barlar ve restoranlarda kadehle içki satışı sona eriyor. Yarından itibaren yürürlüğe girecek olan 5752 sayılı yeni yasada maddelerin çok açık olmadığından yakınan Doluca Şarapçılık Pazarlama Müdürü Sibel Kutman, "Düzenlemede sigara ve alkollü içkilerle ilgili konular aynı başlık altında veriliyor. Şu anki haliyle sektörün sonu gelir. Net cümleler kullanılmalı" dedi. Şarap Üreticileri Derneği Başkanı Coşkun Güner ise uygulamanın mahalle aralarındaki tekel bayilerini kapsadığını iddia ederken, Turizm, Restoran, Kulüp Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği Başkanı Barış Tansever ise "Müşterinin masasına içkiyi şişeyle mi koyalım" diye konuştu. Sektör temsilcileri, yasanın uygulamasına yönelik tebliğler ile açıklığa kavuşturulacağını, bu hali ile ev dışında içki tüketiminin imkansız hale geleceğini belirtiyorlar.

    Sektörü bitirir

    Sektörde yapılan düzenlemelerin her türlü yoruma açık maddeler içerdiğinden yakınan Doluca Şarapçılık Pazarlama Müdürü Sibel Kutman, şöyle konuştu: "Yeni düzenlemenin en büyük sorunu alkol ile sigaranın aynı maddede bulunmasıdır. Herkes bu konuda farklı yorumlarda bulunabilir. Bu maddede kadehte şarap satışı yasak olabilir. Ancak benim için bakkallarda satılan sigara kastediliyor. Yetkililer iki ayrı konuyu aynı maddede kullanarak cümlelerin sonunu açık tutuyor. Eğer kadehte şarap satışın yüzde 35’ini oluşturuyorsa ve restoranlarda bu yasaklanıyorsa, sektör için kaçınılmaz bir son olabilir."

    İnanmak istemiyoruz

    Restoranında açık içki satma ruhsatı bulunduğunun altını çizen Turizm, Restoran, Kulüp Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği Başkanı Barış Tansever, yeni düzenlemeyi şöyle yorumladı: "Ben restoran ve barlarda açık içki satışının yasaklanacağına inanmak istemiyorum. Açık içki satma ruhsatım olduğu için de sorun olacağını sanmıyorum. Tüketiciler şampanyayı bir şey kutlamak için patlatır. Galatasaray şampiyon oldu. Futbolcular gelip benim restoranımda kutlama yaparken şampanya patlatamayacak mı. Sonuç olarak parasını vermiş bu ürün satın almış. Ben böyle bir şeye inanmıyorum."

    5752 sayısı yasadaki ilgili madde ne diyor

    Yetkİlİ olmadıkları halde, açık olarak içki satışı veya sunumu yapanlar ile satışa sunulan tütün mamulleri, etil alkol, metanol ve alkollü içkileri arz ambalajlarını bozmak veya bunları bölmek suretiyle satanlara 1000 YTL 10 bin YTL’ye kadar idari para cezası.

    Tütün mamulleri veya alkollü içkilerin tüketicilere satışını, izinsiz olarak veya Kurum düzenlemelerine aykırılık oluşturacak şekilde internet, televizyon, faks ve telefon gibi elektronik ticaret araçları ya da posta ile sipariş yöntemi kullanarak yapmak üzere satış sistemi kuranlara 20 bin YTL ile 100 bin YTL arasında idari para cezası.

    Tütün mamulleri veya alkollü içkileri, otomatik satış makinesi ile satanlara veya bahis oynatmak veya ödül vermek gibi yollarla verenlere, fiili suç oluşturmadığı takdirde 50 bin YTL ile 250 bin YTL idari para cezası.

    Sahte rakıyı önler

    EFE Alkollü İçecekler CEO’su Egemen Demirtaş, konu hakkında henüz hukuksal bir araştırma yapmadıklarını ifade ederek konuşmasını şöyle sürdürdü: "Sektörde son dönemlerde birçok yeni düzenleme ile karşılaşıyoruz. Bu düzenlemeler için çok fazla araştırma yapmadık ancak esas olan tüketicinin talep ettiği kadar ürünü tüketebilmesidir. Piyasaya sürdüğümüz 20’lik ve 35’lik rakılarla tüketicilerin ihtiyacına cevap vermeye çalışıyoruz. Düzenleme bu şekilde gerçekleşirse sahte rakının da önüne geçilmiş olacaktır. Çünkü rakı masada herkesin gözü önünde ve şişeden konulacaktır."

    Şarap tanıtımı yapmayı engeller

    ŞARAP Üreticileri Derneği Başkanı Coşkun Güner, uygulamanın mahalle aralarındaki alkollü içki satan yerlere yasak getirdiğini belirterek, şöyle konuştu: "Uygulama için farklı yorumlar getirilebilir ancak benim görüşüm bayilerdeki satışı engellemek. Yani gece saatlerinde dükkanın içinde şarap ve rakı satışı yapanları kapsıyor. Ayrıca büyük perakende zincirlerinde de tanıtımını yasaklıyor. Yani hafta sonları peyniri küçük parçalara ayırarak tüketiciye sunularak yapılan tanıtım, şarapta yapılamayacak. Sektörün önünü kapayan bir çok yasal yönetmeliğin önümüzdeki dönemde aşılacağına inanıyorum. Bu uygulama bence bayiler ve marketleri kapsıyor."

    Tartışmayı Yazgan başlattı

    İÇKİ satışına getirilen kısıtlamaların günlük hayatta nelere yol açabileceğine ilişkin endişelerini dile getiren ilk isim Yazgan Şarapçılık’ın patronu Nurtekin Yazgan olmuştu. Yazgan, Hürriyet Gazetesi Yazarı Vahap Munyar’a gönderdiği mektubunda düzenlemelerle ilgili şu değerlendirmeyi yapmıştı:Otel ve tatil köylerine şarap satışları, alüminyum folyodan yapılmış, hijyenik ve 20 litrelik çok özel torbalar içinde yapılıyor. Otel bunu fıçı tarzında, soğutuculu ve musluklu özel aparatlara bağlıyor (yani orijinal ambalajından ayırıyor), bardakla ikram ediyor ancak bu yasaklanıyor.

    Restoranda bardakla şarap satmak yasak.

    Marketten telefonla şarap-rakı istemek yasak.

    Tatilde şampanya ödülü yasak.

    5 cc’lik içkiye talep artacak

    YARINDAN itibaren yürürlüğe girecek düzenlemenin, 5 veya 10 cc olarak küçük şişelerde üretilen içkilere olan talebi artırabileceği belirtiliyor. Çünkü, düzünleme restoranlarda müşterilerin içkiyi ambalaşlı olarak satın almasını öngörüyor. Bu durumda restoran işletmecilerinin küçük hacimlerde şişelenmiş içkilere yönelebileceği kaydedildi. Restoranların yasadan korunabileceği bir diğer yöntem de, kadeh ile sipariş verilen masaların adisyonlarında o içkiyi bir şişe sipariş edilmiş gibi gösterip, masaya da o içkiden göstermelik olarak bir şişe bırakması olacak. Bu durumda, müşteri tek kadeh tüketse bile yasaya yönelik yapılan bir denetimde cezai durum oluşmayacak.
  • orbay
    Senior Member
    • 11-02-2005
    • 5871

    #2
    Konu: Restoranlarda ’bir duble rakı’ dönemi kapanıyor

    Restoranlarda zaten müşterilere rakı duble olarak gelmez.Müşteri zaten durumuna göre(maddi yönden değil) ya 17'lik grafta ister yada 35'lik olarak alır.

    Yorum

    • ybæl©ik
      ADMINISTRATOR

      • 25-01-2003
      • 30775

      #3
      Konu: Restoranlarda ’bir duble rakı’ dönemi kapanıyor

      Alkollü içki satışını düzenleyen ve yarın yürürlüğe girecek 5752 sayılı yasa, uygulama tebliğleri çıkarılmadığı için kargaşa yaratacak.


      Doğru dürüst, mantık dahilinde, uygulanabilirliği olan, ... vs hangi yasa açık bir şekilde düzenleniyor da Tebliğlerle açıklanma ihtiyacı hissedilmiyor ki !!!

      Yorum

      • anterior
        Senior Member
        • 06-11-2006
        • 6453

        #4
        Konu: Restoranlarda ’bir duble rakı’ dönemi kapanıyor

        Viski ve fıçı bira tüketimi azalır.

        Sahi, açıkta ekmek satışına ne zaman el atılacak? Mesela, yemek yanında gelen ekmekler; üretici fırının etiketiyle, poşetin içinde ve bölünmemiş olarak mı gelecek?

        Yorum

        • aaron_1212
          Senior Member
          • 03-11-2006
          • 4376

          #5
          Konu: Restoranlarda ’bir duble rakı’ dönemi kapanıyor

          Originally posted by anterior
          Viski ve fıçı bira tüketimi azalır.

          Sahi, açıkta ekmek satışına ne zaman el atılacak? Mesela, yemek yanında gelen ekmekler; üretici fırının etiketiyle, poşetin içinde ve bölünmemiş olarak mı gelecek?
          düşünsene bi
          Ekmekler tüketiciye ulaştığında Ekmek ambalajı üzerinde şöyle bir ibare
          Ekmeklerimiz el değmeden üretilmiştir, yalnız bu ekmeği bıçakla bölerken yanlışlıkla hilmi ustanın eli değimiştir..:D

          Yorum

          • cemal344
            Senior Member
            • 03-11-2005
            • 3977

            #6
            Konu: Restoranlarda ’bir duble rakı’ dönemi kapanıyor

            kanunlar uygulanmasın diye yapılmamalı bu asla uygulanabilecek ve takip edilebilecek birşey değil tıpki sigara yasağı gibi.Aklıma gelmişken yasakların özelllikle gençler üzerinde cazip kılıcı özelliği vardır insan doğası gereği yasağa karşı heves duyar korkarım ki budurum bazı alışkanlıkları dahada arttıracak gibi duruyor.2duble yerine bi küçük içersem neolacak anlamadım.Ha bu arada 3 çocuktan vazgeçtiler şimdi 5 çocuk istiyolar aklıma şu şarkı geldi 3 de olmaz 5 tane ver ver verrr.

            Yorum

            • DATAMAN
              Senior Member
              • 23-10-2004
              • 7115

              #7
              Konu: Restoranlarda ’bir duble rakı’ dönemi kapanıyor

              TAPDK Başkanı Kazım Çalışkan, "Kimse yanılgıya düşmesin, yanlış anlamasın. Yetki belgesi olanlar kadeh rakı yada kadehle şarap servisi yapabilir. İsteyen sahnedeki sanatçıya şampanya gönderebilir. Bu konudaki kafa karışıklığını yönetmelikle gideririz" dedi.

              hürriyet.

              Yorum

              • anterior
                Senior Member
                • 06-11-2006
                • 6453

                #8
                Konu: Restoranlarda ’bir duble rakı’ dönemi kapanıyor

                Originally posted by aaron_1212
                düşünsene bi
                Ekmekler tüketiciye ulaştığında Ekmek ambalajı üzerinde şöyle bir ibare
                Ekmeklerimiz el değmeden üretilmiştir, yalnız bu ekmeği bıçakla bölerken yanlışlıkla hilmi ustanın eli değimiştir..:D
                Şöyle bişey olmasın da::eek:


                Originally posted by anterior

                Yorum

                • ATmaCA_53
                  Member
                  • 12-11-2004
                  • 1945

                  #9
                  Konu: Restoranlarda ’bir duble rakı’ dönemi kapanıyor

                  Originally posted by cemal344
                  kanunlar uygulanmasın diye yapılmamalı bu asla uygulanabilecek ve takip edilebilecek birşey değil tıpki sigara yasağı gibi.Aklıma gelmişken yasakların özelllikle gençler üzerinde cazip kılıcı özelliği vardır insan doğası gereği yasağa karşı heves duyar korkarım ki budurum bazı alışkanlıkları dahada arttıracak gibi duruyor.2duble yerine bi küçük içersem neolacak anlamadım.Ha bu arada 3 çocuktan vazgeçtiler şimdi 5 çocuk istiyolar aklıma şu şarkı geldi 3 de olmaz 5 tane ver ver verrr.
                  ne yani şimdi bunlar yasaklandımı alışkanlıkların artacağınızımı söylüyorsunuz, ben size katılmıyorum, asıl yasaklanmadığı sürece bu tür alışkanlıkların küçük yaştaki çocuklarımız bile bu tür zararlı şeyleri içecektir ve kullanacaktır, yasaklanmasında bir sakınca yoktur ne olur ve ne olur çocuklarımızı kötü alışkanlıktan uzak tutalım, birileri bunu rakı içmeyen ve sigara kullanmayan laikçi ve ATATÜRKÇÜ olamaz diye polemik yaratan insanlarımızda var mahlasef...

                  Yorum

                  • sirus
                    Banned
                    • 10-05-2008
                    • 73

                    #10
                    Konu: Restoranlarda ’bir duble rakı’ dönemi kapanıyor

                    Yalan bu haber az önce Fatih altaylı söyledi

                    Yorum

                    • gönülver
                      Member

                      • 21-02-2004
                      • 2747

                      #11
                      Konu: Restoranlarda ’bir duble rakı’ dönemi kapanıyor

                      Originally posted by YarasaSpor
                      birileri bunu rakı içmeyen ve sigara kullanmayan laikçi ve ATATÜRKÇÜ olamaz diye polemik yaratan insanlarımızda var mahlasef...


                      şaka gibi yahu
                      sen ciddi mi dersin bunu arkadaşım

                      Atatürkçülük bukadar ucuzmu?????????
                      Bunu söyleyen beyinler asıl Atatürk düşmanı bence

                      Yorum

                      • hikmet24
                        Member
                        • 28-11-2005
                        • 1724

                        #12
                        Konu: Restoranlarda ’bir duble rakı’ dönemi kapanıyor

                        Originally posted by YarasaSpor
                        ne yani şimdi bunlar yasaklandımı alışkanlıkların artacağınızımı söylüyorsunuz, ben size katılmıyorum, asıl yasaklanmadığı sürece bu tür alışkanlıkların küçük yaştaki çocuklarımız bile bu tür zararlı şeyleri içecektir ve kullanacaktır, yasaklanmasında bir sakınca yoktur ne olur ve ne olur çocuklarımızı kötü alışkanlıktan uzak tutalım, birileri bunu rakı içmeyen ve sigara kullanmayan laikçi ve ATATÜRKÇÜ olamaz diye polemik yaratan insanlarımızda var mahlasef...
                        biraderim kendine gelinece yeniden düşün de öyle yaz lütfen polemik konusu olmasın kafan iyi alttan alalım istersen

                        Yorum

                        • hikmet24
                          Member
                          • 28-11-2005
                          • 1724

                          #13
                          Konu: Restoranlarda ’bir duble rakı’ dönemi kapanıyor

                          Originally posted by orbay
                          Restoranlarda zaten müşterilere rakı duble olarak gelmez.Müşteri zaten durumuna göre(maddi yönden değil) ya 17'lik grafta ister yada 35'lik olarak alır.
                          düzeltme 17.5
                          saygılar

                          Yorum

                          İşlem Yapılıyor