Bir zamanlar maziye bak!

Kapat
X
 
  • Zaman
  • Gösterim
Clear All
yeni mesajlar
  • sak55
    Banned
    • 30-05-2008
    • 2059

    Bir zamanlar maziye bak!

    GÜNÜMÜZÜN Başbakanı, muhalefet partisini “İspatlamazlarsa namussuzdurlar”, çiftçiyi “Artistlik yapma lan! Ananı al da git!”, koruma polisini “Senden bir cacık olmaz!”, doktorları “Gözünüzü toprak doyursun!” diye haşlarken, Atatürk döneminden bir anı geldi aklımıza... Siyaset adamlarının ibretle okuması gerekir.


    * * *
    Atatürk İstanbul’da Florya Köşkü’ne giderken Nuri Conker’in kullandığı otomobil tenha bir yola sapar. Atatürk tarlada çalışan bir çiftçi görür. Adam çiftindeki öküzün yanına eşeğini bağlamıştır. Tarlasını yalpa vura vura güçlükle sürmektedir.
    Atatürk, otomobili durdurur ve araçtan iner. Çiftçiye, neden sabana inek ya da öküz yerine eşeğini sürdüğünü sorar. Çiftçi, Atatürk’ü tanımaz:
    “Devlet öküzün birini vergi olarak haczetti beyim” der.
    Atatürk’ün canı sıkılır:
    “Neden hakkını aramak için muhtara başvurmadın ağa?” der.
    Adı Halil olan çiftçi acı acı gülümser:
    “Öküze haciz konulurken muhtar da oradaydı!”
    “Valiye başvursaydın o zaman...”
    “Vali ilgisiz biri, beni dinlemez ki…”
    “Başvekil İsmet Paşa’ya gitseydin!”
    “Başvekil sağırdır, kulağı duymaz!”
    “Mademki öyle, sen de Atatürk’e çıksaydın!”
    “Alay etme beyim, o büyük adam içtiği rakıyı bırakıp da benimle mi uğraşacak?”
    * * *
    Atatürk’ün neşesi kaçmıştır. Geri dönerlerken Nuri Conker’e akşam Florya Köşkü’nde kurulacak sofraya valiyi, kaymakamı ve başbakanı da davet etmesini söyler ve “Daha sonra çiftçi Halil Ağa’yı da getirin. Fakat Halil Ağa nereye getirildiğini bilmesin!” der.
    Akşam davetliler gelir, sofrada yenilip içilmeye başlanır. Bir süre sonra Atatürk:
    “Şimdi buraya çok önemli bir konuk, milletin efendisi gelecek” der.
    Köylü Halil Ağa içeriye alınır. Halil Ağa akıllı bir adamdır, Florya Köşkü’ne gelişinden, garsonların fısıltılarından Atatürk’ün huzurunda olduğunu anlar, beti benzi sararır, titremeye başlar. Atatürk ondan, sabah söylediklerini tekrarlamasını ister.
    Valinin ilgisiz, başvekilin sağır olduğunu orada yüzlerine karşı nasıl söylesin Halil Ağa? Üstelik Atatürk için “İçtiği rakıyı bırakmaz” dediğini nasıl tekrarlasın?
    “Bunu bana söyletme Paşam, ağzıma erimiş kurşun dök, söyletme!” diye inler.
    Atatürk “Haydi söyle” diyerek devam eder:
    “Aklımda kaldığı kadarıyla, valinin ilgisiz, başvekilin sağır, benim ise yemek içmekten hoşlanan bir sarhoş olduğumu söylemiştin...”
    Halil Ağa öpmek için Atatürk’ün ayaklarına sarılır:
    “Halt ettim ben, eşeklik ettim, affet beni Paşam, affet!”
    Köylü tir tir titrerken Atatürk gülümseyerek onu masaya oturtur ve garsonlara “Halil Ağa’ya da bir duble rakı verin, o bu gece bizim şeref konuğumuzdur” der.
    * * *
    Bir süre sonra rahatlayan Halil Ağa, eline iki öküz alacak kadar para verilip Köşk’ten uğurlanırken mutluluktan ağlamaktadır.
    O zaman Atatürk, Başvekil İsmet Paşa ile Vali’ye döner, sabah olanları anlattıktan sonra mavi gözlerinden şimşekler çakarak:
    “Olmuyor efendiler! Devlet çarkı işlemiyor! Biz bu Cumhuriyeti, işçiyi, köylüyü zor duruma sokmak, ellerindeki malları haczetmek için mi kurduk?” diye bağırır.
    Bir Atatürk’ün vatandaşa davranışını düşünün, bir de bu günlere bakın! Benzerlik var mı?
    GÜNÜMÜZÜN Başbakanı, muhalefet partisini “İspatlamazlarsa namussuzdurlar”, çiftçiyi “Artistlik yapma lan! Ananı al da git!”, koruma polisini “Senden bir...
  • UYDU3405
    Junior Member
    • 20-05-2009
    • 197

    #2
    Konu: Bir zamanlar maziye bak!

    bugünlerde yaptıkları yardımı yazıyorlarda siz görmüyorsunuz işinize geldiği yönleri görüyorsunuz o zamanlarda öküze bile haciz gelmiş bu sonra düzeltilmiş bugün ise bir çok yardım yapılıyor işgüzarlarada gayet güzel cevapları veriliyor tıpkı size verildiği gibi

    Yorum

    • necatikaya
      Member
      • 20-12-2005
      • 1066

      #3
      Konu: Bir zamanlar maziye bak!

      Kime yardım yapılıyor
      Yardım yapılacaksa peşlerinde kamera ordusumu olmalı?
      O, Atatürk.Köylüye milletin efendisi diyen Yüce insan.Hiç kimse O'nun tırnağı bile olamaz..

      Yorum

      • track__1
        Junior Member
        • 01-09-2008
        • 379

        #4
        Konu: Bir zamanlar maziye bak!

        Originally posted by necatikaya
        Kime yardım yapılıyor
        Yardım yapılacaksa peşlerinde kamera ordusumu olmalı?
        O, Atatürk.Köylüye milletin efendisi diyen Yüce insan.Hiç kimse O'nun tırnağı bile olamaz..
        o, Atatürk'ü kullanarak köylü için göbeğini kaşıyan kıllı adamlar diyene ne demeli ?

        Yorum

        • eren511
          Member
          • 29-07-2006
          • 2805

          #5
          Konu: Bir zamanlar maziye bak!

          “Olmuyor efendiler! Devlet çarkı işlemiyor! Biz bu Cumhuriyeti, işçiyi, köylüyü zor duruma sokmak, ellerindeki malları haczetmek için mi kurduk?” diye bağırır.
          Bir Atatürk’ün vatandaşa davranışını düşünün, bir de bu günlere bakın! Benzerlik var mı?
          böyle liderler 100 yılda bir çıkar diye boşa demiyorlar...

          Yorum

          • necatikaya
            Member
            • 20-12-2005
            • 1066

            #6
            Konu: Bir zamanlar maziye bak!

            Originally posted by track__1
            o, Atatürk'ü kullanarak köylü için göbeğini kaşıyan kıllı adamlar diyene ne demeli ?
            Bahsettiğin yazar köylü için söylemedi,yanlışın var veya öyle değerlendiriyorsun.
            Yüce insan Atatürk'ün isminin yanına bile yakışmayacak insanları Ulu önderle kıyaslamaya yeltenen, kendini kaybetmiş nankör insanların olduğunu biliyoruz.O bakımdan, konuya ait varsa fikirlerimizi belirtmemiz gerekir.Kısır bir tartışma kimseye fayda sağlamaz..
            Son düzenleme necatikaya; 28-08-2009, 14:19. Reason: düzeltme

            Yorum

            • zigana
              Senior Member

              • 26-01-2004
              • 3796

              #7
              Konu: Bir zamanlar maziye bak!

              daha once okumuştum.
              şimdi birileri kalkar bu hikayedir der.
              acaba
              şunu sormak lazım
              acaba bu memleket birkez daha kurtuluş savaşı benzer bir savaş verebilir mi.
              acaba kurtuluş savaşındaki şehit olan kardeşlerim
              (ALLAH onların şefaftinden bizleri esirgemesin)
              eger inanmasalardı vatanını milletini sevmeselerdi şehit olurlarmıydı.oyle her konutanın peşine takılırlarmıydı.

              Yorum

              • emin_070
                Senior Member
                • 03-07-2006
                • 3337

                #8
                Konu: Bir zamanlar maziye bak!

                ilk defa okudum ve bir kez daha ATATÜRK'ün Ulu Önder olduğunu anladım......

                Günümüzdeki davranışlara karşı ise sessiz kalmayı tercih ediyorum......

                Yorum

                • necatikaya
                  Member
                  • 20-12-2005
                  • 1066

                  #9
                  Konu: Bir zamanlar maziye bak!

                  emin 070.O'nu, ulu önder Mustafa Kemal Atatürk'ü içinde ,kalbinde en iyi hissedenlerdensin.
                  Sessiz kalmayalım.Meydanı, bu güruha bırakmıyalım.Eğer tepki koymazsak dilleri daha fazla uzar.
                  Dünyanın tanıdığı dahi insan,nur içinde yat.Eserlerin sonuna kadar korunacaktır..

                  Yorum

                  • SELÇUK KAYA
                    Senior Member
                    • 12-05-2005
                    • 4809

                    #10
                    Konu: Bir zamanlar maziye bak!

                    “Devlet öküzün birini vergi olarak haczetti beyim” der.
                    Atatürk’ün canı sıkılır:
                    “Neden hakkını aramak için muhtara başvurmadın ağa?” der.
                    Adı Halil olan çiftçi acı acı gülümser:
                    “Öküze haciz konulurken muhtar da oradaydı!”
                    “Valiye başvursaydın o zaman...”
                    “Vali ilgisiz biri, beni dinlemez ki…”
                    “Başvekil İsmet Paşa’ya gitseydin!”
                    “Başvekil sağırdır, kulağı duymaz!”
                    “Mademki öyle, sen de Atatürk’e çıksaydın!”
                    “Alay etme beyim, o büyük adam içtiği rakıyı bırakıp da benimle mi uğraşacak?”





                    o günden bu güne ;
                    hiç bir şey değişmemiş...



                    halk yine aynı halk ,lider yine aynı lider....

                    Yorum

                    • necatikaya
                      Member
                      • 20-12-2005
                      • 1066

                      #11
                      Konu: Bir zamanlar maziye bak!

                      Originally posted by SELÇUK KAYA

                      o günden bu güne ;
                      hiç bir şey değişmemiş...



                      halk yine aynı halk ,lider yine aynı lider....
                      Alttaki cümlenize takıldım.Aynı lider nasıl oluyor,anlatırmısınız.İnönü'yümü kastediyorsunuz.

                      Yorum

                      • hikmet24
                        Member
                        • 28-11-2005
                        • 1724

                        #12
                        Konu: Bir zamanlar maziye bak!

                        Originally posted by SELÇUK KAYA
                        “Devlet öküzün birini vergi olarak haczetti beyim” der.
                        Atatürk’ün canı sıkılır:
                        “Neden hakkını aramak için muhtara başvurmadın ağa?” der.
                        Adı Halil olan çiftçi acı acı gülümser:
                        “Öküze haciz konulurken muhtar da oradaydı!”
                        “Valiye başvursaydın o zaman...”
                        “Vali ilgisiz biri, beni dinlemez ki…”
                        “Başvekil İsmet Paşa’ya gitseydin!”
                        “Başvekil sağırdır, kulağı duymaz!”
                        “Mademki öyle, sen de Atatürk’e çıksaydın!”
                        “Alay etme beyim, o büyük adam içtiği rakıyı bırakıp da benimle mi uğraşacak?





                        o günden bu güne ;
                        hiç bir şey değişmemiş...



                        halk yine aynı halk ,lider yine aynı lider....
                        halk ve lider tarifi yaparken neyi kasıt ettiğiniz anlaşılmış değil veya sizmi anlaşılmasını istemediniz ustam anlaşılır gibi değil,açarsanız seviniriz
                        saygılar

                        Yorum

                        • emin_070
                          Senior Member
                          • 03-07-2006
                          • 3337

                          #13
                          Konu: Bir zamanlar maziye bak!

                          Originally posted by necatikaya
                          emin 070.O'nu, ulu önder Mustafa Kemal Atatürk'ü içinde ,kalbinde en iyi hissedenlerdensin.
                          Sessiz kalmayalım.Meydanı, bu güruha bırakmıyalım.Eğer tepki koymazsak dilleri daha fazla uzar.
                          Dünyanın tanıdığı dahi insan,nur içinde yat.Eserlerin sonuna kadar korunacaktır..
                          haklısın kardeşim ama buraya istediğimizi yazsak bile ne değişecek ki? :(

                          Yorum

                          • emsevinc
                            Member
                            • 20-12-2005
                            • 733

                            #14
                            Konu: Bir zamanlar maziye bak!

                            Yüce Atatürkle herhangi bir lideri karşılaştıramazsınız. Bu yanlış, şartlar farklı, dönemler farklı, hayat bakış farklı, sosyal yaşam ve zorluklar farklı... Erdoğanla Demireli yada Mesut Yılmazı, Eceviti karşılaştırabiliriz ama Atatürk olmaz.

                            Yorum

                            • necatikaya
                              Member
                              • 20-12-2005
                              • 1066

                              #15
                              Konu: Bir zamanlar maziye bak!

                              Originally posted by emsevinc
                              Yüce Atatürkle herhangi bir lideri karşılaştıramazsınız. Bu yanlış, şartlar farklı, dönemler farklı, hayat bakış farklı, sosyal yaşam ve zorluklar farklı... Erdoğanla Demireli yada Mesut Yılmazı, Eceviti karşılaştırabiliriz ama Atatürk olmaz.
                              Aynen katılıyorum.
                              Yüce Atatürk'ün kesip attığı tırnağı olamazlar..

                              Yorum

                              İşlem Yapılıyor