Acaba aşılansak mı aşılanmazsak mı

Kapat
X
 
  • Zaman
  • Gösterim
Clear All
yeni mesajlar
  • zigana
    Senior Member

    • 26-01-2004
    • 3796

    Acaba aşılansak mı aşılanmazsak mı

    MHP Kırıkkale Milletvekili Osman Durmuş, kendisini ve ailesini domuz gribi salgınından korumak için koruyucu tedbirlere baş vuracağını, ancak, aşı olmayacağını söyledi.

    Durmuş, MHP Afyonkarahisar Milletvekili Abdülkadir Akcan ve MHP Kahramanmaraş Milletvekili Mehmet Akif Paksoy ile birlikte domuz gribi salgını ve alınacak aşıyla ilgili basın toplantısı düzenledi.

    Sağlık Bakanı Recep Akdağ’ın "Şubat, mart aylarında eğer grip aşısı yapılmazsa 21 milyon kişi hastalanacak, 5 bin 300 kişi ölecek" şeklinde kehanette bulunduğunu ifade eden Durmuş, kamuoyunu doğru bilgilendirmek amacıyla toplantı yapma ihtiyacı duyduğunu belirtti.

    Domuz gribi pandeminin laboratuvarlarda üretilen bir virüs olduğuna dair resmi beyanların BM Genel Kurulunda ifade edildiğine dikkati çeken Durmuş, dünyada 60’ı aşkın grip salgını yapan virüs bulunduğunu kaydetti.

    Her yıl mevsimsel grip salgınlarından dünyada 250-500 bin, Türkiye’de ise 17 bin kişin hayatını kaybettiğini vurgulayan Durmuş, domuz gribi nedeniyle 1 yılda ölen hasta sayısının tüm dünyada sadece bin 500 kişi olduğunu söyledi.

    Osman Durmuş, "Domuz gribi daha hızlı yayıldığı halde mevsimsel gripler kadar korkutucu ve öldürücü değildir. Peki niçin toplum paniğe sevk edilmekte ’aman elinizi çabuk tutun ve hemen aşı olun’ denilmekte? Küresel krizin faturası gelişmekte olan ülkelere bu şekilde ödettiriliyor" dedi.

    -"İNSANIMIZ DENEK OLARAK KULLANILACAK"
    Körfez Savaşı sırasında Amerikalı askerlere yapılan şarbon aşılarına katılan skualen ismi verilen doymamış yağ asidi ilave edildiğini, bunun sonucunda askerlerin yüzde 95’inde vücudu tahrip eden hastalık ortaya çıktığını bildiren Durmuş, Sağlık Bakanlığının aldığı Smith Klein, Pastör ve Novartis aşılarında alüminyum ve skualen maddesinin bulunduğunu kaydetti. Durmuş, aşının gerekliliği, etkinliği ve hem de öldürücü ve felç edici etkilerinin, bilim çevrelerinde isteksizliğe yol açtığını vurguladı.

    Osman Durmuş, medeni ülkelerde ilaç veya aşı üretildikten sonra laboratuvarda etkinliğini, yan etkileri, biyolojik olarak hayvan deneyleriyle güvenilirliği test edildikten sonra insan üzerinde Faz-1 (üçüncü dünya ülkelerinde gönüllülere ve özendirme) ile Faz-2 (geri kalmış ülke insanları üzerinde denenmesi) uygulamalarına gidildiğini anlattı.

    Türkiye’ye alınan aşıların henüz Faz-1 ve Faz-2 sonuçlarının bulunmadığına dikkati çeken Durmuş, "Yani insanımız denek olarak kullanılacak.

    Sayın Bakan, firma yetkililerinin aşıyı Sağlık Bakanlığına vermeyeceklerini, kendi personelleri menfaatiyle Türkiye’de aşılama yapacaklarını’ ifade etmiştir.

    Eğer bu bilgi doğru ise bunun anlamı ’biz 40 milyon denek üzerinde Faz-1 uygulaması yapacağız’ demektir. Ülkemiz insanının üçüncü dünya ülkesi vatandaşı gibi kobay olarak kullandırmak, bu Bakan’a ne gibi bir itibar kazandıracaktır" diye konuştu.

    -"AŞI OLMAYACAÐIM"-
    New Jersey’de 1976 yılında askeri personel arasında çıkan domuz gribi salgınında 1 kişinin öldüğünü, bunun üzerine herkesin aşılanması gerektiğinin söylendiğini belirten Durmuş, 40 milyon Amerikalının aşılandığını, bu aşıya bağlı olarak ise 25 kişinin öldüğü ve 532 kişide sinir felcine yol açan Guillian-Barre sendromu görüldüğünü anlattı. Bunun üzerine aşılamanın durdurulduğunu belirten Durmuş, "Dürüst bir devlet adamı olan dönemin ABD Başkanı Gerald Ford, aşılamayı durdurmuş, ihracını yasaklamış ve her ülkenin kendi ulusal aşı programını başlatmasını istemiştir. Ben de Başkan Ford’u ciddiye alıyorum. Kendimi ve ailemi grip salgınından korumak için koruyucu tedbirlere baş vuracağım, ancak aşı olmayacağım" diye konuştu.

    -İLK YARDIM VE SAÐLIK BİLGİLERİ DERSİ-
    Durmuş, Sağlık Bakanlığınca 43 milyon doz aşı sipariş verdiğini, bunun için 500 milyon TL ayrıldığını bildirdi.

    Selçuk Üniversitesinde veteriner Prof. Dr. Osman Erganiş’in "50 milyon TL’ye Türkiye’nin 10 yıllık aşısının üretilebileceğini" ifade ettiğini belirten Durmuş, "Yani yıllık ihtiyaç 5 milyon TL ile karşılanabilecek iken, 500 milyon TL veriyoruz. Bunun yorumunu vatandaşlarıma bırakıyorum" dedi.

    Durmuş, 1977’deki "Rus Gribi" olarak anılan H1N1 virüsüyle 32 yaşın üzerindeki bazı insanların karşılaştığını, bunun için direnç kazandıklarını belirterek, 2009 yılı itibariyle Türkiye’de domuz gribinden ölen olmadığını anımsattı.

    Bilkent’te laboratuvar okulunda 4 vakayla ilgili "salgın başladı" gibi vaveylaya gerek olmadığını söyleyen Durmuş, okullara, laboratuvarlara sıvı sabunlukların yerleştirilmesi, el yıkama, ağız ve gözün korunmasıyla ilgili hijyenik bilgilerin basın yayın yolu ve okullardaki eğitimle öğrencilere verilebileceğini belirtti.

    Durmuş, "Milli Eğitim Bakanı, orta öğretim müfredatına ilk yardım ve sağlık bilgileri dersi koymalıdır. Böylece Bakan tarafından yaratılan krizin bir rant fırsatına dönüştürülmesinin yerine, halkımıza da doğru ve faydalı bilgi verilir" dedi.

    Hastalığa ayrılan 500 milyon lirayla 250 yataklı 25 yüksek ihtisas hastanesi yapılabileceğini veya yeni kurulan 20 üniversitenin tüm derslikleri, laboratuvarları ve idari binaların yaptırılabileceğini kaydeden Durmuş, 50 bin TL’ye 10 yıllık güvenli aşı üretilmesinin mümkün iken, bunun neden yapılmadığını sordu.

    Osman Durmuş, "500 milyon lirayı bu kadar kolay harcayan Sağlık Bakanı, Tarım Bakanı gibi firma mı kayırıyor? 3 ayrı firmaya da aşı siparişi verilerek firmaların susturulması mı amaçlanmıştır? Piyasa araştırması yapılmış mıdır? 500 milyon liralık aşıyı pazarlıkla ve farklı fiyatlarla alan Bakan için savcılar işlem yapabilecek midir? Savcıların içinde sürülme tehdidi var mıdır? Sağlık Bakanlığı bu vesileyle grip aşısını rutin aşı programına mı almış oluyor. Sağlık Bakanlığı personeline hibe edilen grip aşısı neden kullanılmamıştır. Bir bakan halk sağlığını korumak yerine, toplumu salgınla korkutup virüsten ve zararı faydasından çok, pahalı aşıyla, ithalatçısından yana tavır koyar mı?" sorularının cevaplandırılmasını istedi.

    -"ÜRETİLMEYECEK AŞI VARSA HESABINI BENDEN SORUN"-
    MHP Afyonkarahisar Milletvekili Abdülkadir Akcan, salgınlara karşı tedbir alabilecek, aşı üretimi yapabilecek enstitü ve araştırma merkezlerinin 58.Hükümet tarafından kapatıldığını belirterek, "Bu tesisler kapatılıp, her şeyi özel sektör marifetiyle yapma anlayışıyla hareket ediliyor. 10 milyon liraya 10 yıllık aşınızı üretecek potansiyelimiz var. Eğer ülkemizde üretilemeyecek aşı varsa gelin hesabını benden sorun. Tüccar zihniyetiyle ülke yönetmekle, insan sağlığı kurban edilmektedir" dedi.

    Akcan, domuz gribi aşısının 6 ayda bir yenilenmesi gerektiğini belirterek, her yıl 35 milyon liralık aşının ithal edilebileceğini söyledi.

    MHP Kahramanmaraş Milletvekili Mehmet Akif Paksoy ise 2 yıl önce kene vakalarının gündemde olduğunu ve o dönemde de yolsuzluk olduğunu ileri sürdüklerini belirterek, "Müfettişlerin hazırladığı haksız kazanç sağlandığına ilişkin raporlar kabul edilmedi. Bunların takipçisi olacağız. Başka firmalara haksız kazanç sağlamayın" dedi.


    " http://www.aktifhaber.com/news_detail.php?id=250206 "
  • iyi
    Member

    • 13-03-2004
    • 2187

    #2
    Konu: Acaba aşılansak mı aşılanmazsak mı

    herhangi bir hastalıkta bile aşı tedavisi uygulanacaksa kişi labaratuvar ve röntgen testlerinden geçer.herkes aşıyı kabul edecekmi.

    Yorum

    • ybæl©ik
      ADMINISTRATOR

      • 25-01-2003
      • 30775

      #3
      Konu: Acaba aşılansak mı aşılanmazsak mı

      Zaten kimler aşılanabilecek bu konuda bir açıklama yapıldı. Herkes serbestçe bu aşıları olamayacağı gibi sınırlı sayıda gelen bu aşıları bulmak da bir ayrı sorun.

      Öte yandan bunun bir oyun olmadığını düşünmek istiyorum. Yine birileri vurup geçecek mi diye düşünmeden edemiyorum. Madem ki bu grip o kadar tehlikeli neden kimsenin umurunda değil ? Dünyada genel bir çalışma neden yapılmıyor ? Geçmişte kuş gribini de gördük, her ne hikmetse bizim sınırlarımız ile kesilmiş bir alan içerisinde seferberlik ilan edildi. Sorasında da kene vakaları ... Zaten domuz gribinin de gerçekte olmadığı, laboratuvar ortamında oluşturulduğu bilinen bir realite ...

      Ama işin içerisinde sağlık var ve basite alınmaması gerekir.

      Yorum

      • asker_31
        Member
        • 02-12-2007
        • 746

        #4
        Konu: Acaba aşılansak mı aşılanmazsak mı

        aşılanınca ölecekmiyiz peki...

        Yorum

        • aaron_1212
          Senior Member
          • 03-11-2006
          • 4376

          #5
          Konu: Acaba aşılansak mı aşılanmazsak mı

          Bu domuz gribi neden İstanbul Muğla Antalya İzmir gibi yerlerden bulaşmadıda
          Ankaradan Hemde Türkiyenin Merkezinde patlak verdi
          Uçaklar Normalde dış ülkelerden doğruca Ya İstanbula , ordan İzmire, Yada ordan Muğla bodrum, Antalya gibi yerlere giderde neden orda çıkmaz
          Komplo teorisi diyeceksinz, Aslında Gerçek, bilerek yapılan bir Saldırı bence
          Ankaranın göbeğinde bir okula öğrenciler domuz gribi teşhisiyle hastanelere kaldırıldı
          Bence bu bir Saldırı, Yabancı Bir ülkenin Denize yakın bir şehrinde Yeraltı laboratuvarlarında immün sistemini etkileyen virüsler üretiliyor
          Sonra bu virüslerin antivirüsleri üretiliyor belli bir müddet saklanıyor
          İnsanlar hastalandımı panikler ölümler başladımı sat bunu piyasaya kazan tekrar böyle araştırma yap yine benzer virüsler yap antilerinide üret yine sat
          Son düzenleme aaron_1212; 17-10-2009, 15:23.

          Yorum

          • necatikaya
            Member
            • 20-12-2005
            • 1066

            #6
            Konu: Acaba aşılansak mı aşılanmazsak mı

            aarron_1212.Çok haklısın.Amaç panik yaratıp aşı satmak.Bizler gibi saflarda parayı bastırıp,hala ne olduğu açıklanmayan bu aşıları kullanmaya zorlanmak.
            Kesinlikle, bu aşı denen azaltılmış mikrobu, vücudumuza zerkettirmemek.Bizler kobay değiliz.Başka kapıya.Tabii, başkalarına yuttarabilirlerse..
            Son düzenleme necatikaya; 17-10-2009, 23:04.

            Yorum

            • mehmet özmen
              Junior Member
              • 20-10-2006
              • 35

              #7
              Konu: Acaba aşılansak mı aşılanmazsak mı

              abd de yayınlanan tv programlarında bile insanlar bu aşıyı olmayın diye bas bas bağırıyor ingiltere kesınlıkle kullanmayacagız diyor avrupada diger ulkeler geçmişte kullanıan diger ilaç ve vitaminleri öneriyor bakan cıktı matah bir iş yapmış gibi anlaşmadan bahsedıyor ilacı üreten novartis bile yan etkileri oldunu soylüyor
              http://www.fluscam.com/Vaccine_Packa..._UCM182242.pdf

              Yorum

              • nail40
                Member
                • 20-03-2006
                • 1528

                #8
                Konu: Acaba aşılansak mı aşılanmazsak mı

                Ben ve çocuklarıma aşı yaptırmayı kesinlikle düşünmüyorum, kobay olarak kullandırmayacağım kendimi

                Yorum

                • ozkandonmez
                  Administrator

                  • 30-12-2002
                  • 47227

                  #9
                  Konu: Acaba aşılansak mı aşılanmazsak mı

                  Söylenenlerin haklı tarafları olabilmekle birlikte aynı siyasiler çernobil nükleer santrali patladığında özellikle karadenize gidip bakın bende çay içiyorum burada radyasyonlu olsa içermiyim derken. Yıllar sonra verdiği demeçte siyasinin "o günün şartlarında onu söylemek zorundaydım, radyasonlu olduğunu tesbit ettiğimiz çayları imha ettik " demedimi ?
                  Üyelere Özel Konuları Görebilmek İçin Lütfen ÜYE GİRİŞİ Yapınız

                  Yatırım, bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, Sermaye Piyasası Kurulu tarafından yayımlanan Seri:V, No:52 Sayılı "Yatırım Danışmanlığı Faaliyetine ve Bu Faaliyette Bulunacak Kurumlara İlişkin Esaslar Hakkında Tebliğ" çerçevesinde aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çevresinde sunulmaktadır.
                  Burada ulaşılan sonuçlar tercih edilen hesaplama yöntemi ve/veya yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmakta olup, mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabileceğinden sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi sağlıklı sonuçlar doğurmayabilir.
                  Yatırımcıların verecekleri yatırım kararları ile bu sitede bulunan veriler, görüş ve bilgi arasında bir bağlantı kurulamayacağı gibi, söz konusu yorum/görüş/bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan www.ozmena.net web sitesi ve/veya yöneticileri sorumlu tutulmaz.

                  HAYDI IPTV YAPALIM

                  TBS 6991 Dual Tuner Dual CI Tv kartı linux sürücü yükleme

                  LÜTFEN OKUYUN

                  Yorum

                  • M.A.S
                    Member
                    • 22-10-2006
                    • 806

                    #10
                    Konu: Acaba aşılansak mı aşılanmazsak mı

                    Bu aşının bir kısmı sağlık ocakları aracılığı ile okullarda öğrencilere yapılacak olmasıdır.Tabiki bu durumdan velinin ne zaman haberi olacak belli değil.Çocuğunun aşı olmasını istemeyen veliye tavsiyem okul idaresine yazılı dilekçe vermesi olacaktır.Sonrası ve sorumluluk idareye ait olur.

                    Yorum

                    • necatikaya
                      Member
                      • 20-12-2005
                      • 1066

                      #11
                      Konu: Acaba aşılansak mı aşılanmazsak mı

                      Sayın M.A.S. Sonrası vahim olur.Nasıl telafi edilecek.Vucuda, o azaltılmış mikrop sokulduktan sonra,bağışıklık için deniyor,o kişi nasıl o azaltılmış mikroptan arındırılacak.
                      Benim anladığım, aşı adı altında kendilerince geliştirilmiş genç nesli aptallaştıracak,düşünmeyecek,her söyleleni yapacak,daha doğrusu robotlaştıracak bir mikrobu aşılamak.Ben böyle anlıyorum.Çünkü bu genç nesli Yüce Atatürk'ten soğutamadılar,çaresiz kaldılar.Böyle bir nesil yaratabilirlerse o zaman her şey biter,Türkiye biter..

                      Yorum

                      • ozkandonmez
                        Administrator

                        • 30-12-2002
                        • 47227

                        #12
                        Konu: Acaba aşılansak mı aşılanmazsak mı

                        İlgili aşı sağlık kuruluşlarımız tarafından incelenmişmidir ? 42 milyon sipariş verildiğine göre incelenmiş olması gerekir diye düşünüyorum. Tüm ül***i ilgilendirecek bir konuda ise hassasiyetsiz davranacaklarına inanmıyorum.

                        kaldıki tüm aşılar ilgili hastalığın azaltılmış mikrobunu taşıyıp vücudun zarar görmeden antikor üretmesi sağlanır.

                        Hassas davranılmasını anlayabiliyorum zira GATA tarafından bulunan kene serumu halen hıfsısıhha enstütüsü tarafından incelemede ve duyurulmadı.
                        Üyelere Özel Konuları Görebilmek İçin Lütfen ÜYE GİRİŞİ Yapınız

                        Yatırım, bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, Sermaye Piyasası Kurulu tarafından yayımlanan Seri:V, No:52 Sayılı "Yatırım Danışmanlığı Faaliyetine ve Bu Faaliyette Bulunacak Kurumlara İlişkin Esaslar Hakkında Tebliğ" çerçevesinde aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çevresinde sunulmaktadır.
                        Burada ulaşılan sonuçlar tercih edilen hesaplama yöntemi ve/veya yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmakta olup, mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabileceğinden sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi sağlıklı sonuçlar doğurmayabilir.
                        Yatırımcıların verecekleri yatırım kararları ile bu sitede bulunan veriler, görüş ve bilgi arasında bir bağlantı kurulamayacağı gibi, söz konusu yorum/görüş/bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan www.ozmena.net web sitesi ve/veya yöneticileri sorumlu tutulmaz.

                        HAYDI IPTV YAPALIM

                        TBS 6991 Dual Tuner Dual CI Tv kartı linux sürücü yükleme

                        LÜTFEN OKUYUN

                        Yorum

                        • M.A.S
                          Member
                          • 22-10-2006
                          • 806

                          #13
                          Konu: Acaba aşılansak mı aşılanmazsak mı

                          Originally posted by necatikaya
                          Sayın M.A.S. Sonrası vahim olur.Nasıl telafi edilecek.Vucuda, o azaltılmış mikrop sokulduktan sonra,bağışıklık için deniyor,o kişi nasıl o azaltılmış mikroptan arındırılacak.
                          Benim anladığım, aşı adı altında kendilerince geliştirilmiş genç nesli aptallaştıracak,düşünmeyecek,her söyleleni yapacak,daha doğrusu robotlaştıracak bir mikrobu aşılamak.Ben böyle anlıyorum.Çünkü bu genç nesli Yüce Atatürk'ten soğutamadılar,çaresiz kaldılar.Böyle bir nesil yaratabilirlerse o zaman her şey biter,Türkiye biter..
                          Sağlık ocakları,Sağlık Bakanlığının talimatıyla okullara gitmektedirler.Okul müdürlerinin ya da öğretmenlerin buna herhangi bir engeli olamaz.

                          İşte bu yüzden çocuğunun aşılanmasını istemeyen veli de okul idaresine yazılı bir dilekçe vermesi gerekmektedir ki okul müdürü sizin adınıza çocuğunuzun aşılanmasını engelleyecektir.Aksi takdirde haklı olan siz olacaksınız.

                          Aşı hususuna gelince,yine birilerinin bu işten kazanç sağlayacağı kesin.Aşılar ülkemizde de kontrolden geçirilecek ama her insanda aynı tepkiyi verir mi düşündürür.

                          Zamanında arkadaşımı hastaneye götürmüştüm.Herkese sürekli yapılan ağrı kesici bir iğne arkadaşımı bir saat sonra öldürecek düzeye getirmişti.

                          Bu aşılanmadan sonra inşaallah olumsuz bir sonuç ortaya çıkmaz.

                          Yorum

                          • ozkandonmez
                            Administrator

                            • 30-12-2002
                            • 47227

                            #14
                            Konu: Acaba aşılansak mı aşılanmazsak mı

                            Şüphesiz her ilaç ve aşı yada serum farklı bünyelerde farklı komplikasyonlar yaratacaktır, bunu önceden öngörmek çok zor olabilir zira üretici firmalar kaç denek üzerinde deneyebileceklerki ?

                            Ama filmlerdeki senaryolar oluyor gibi sanki , önce hastalığı yay sonra ilacını piyasaya sür.
                            Üyelere Özel Konuları Görebilmek İçin Lütfen ÜYE GİRİŞİ Yapınız

                            Yatırım, bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, Sermaye Piyasası Kurulu tarafından yayımlanan Seri:V, No:52 Sayılı "Yatırım Danışmanlığı Faaliyetine ve Bu Faaliyette Bulunacak Kurumlara İlişkin Esaslar Hakkında Tebliğ" çerçevesinde aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çevresinde sunulmaktadır.
                            Burada ulaşılan sonuçlar tercih edilen hesaplama yöntemi ve/veya yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmakta olup, mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabileceğinden sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi sağlıklı sonuçlar doğurmayabilir.
                            Yatırımcıların verecekleri yatırım kararları ile bu sitede bulunan veriler, görüş ve bilgi arasında bir bağlantı kurulamayacağı gibi, söz konusu yorum/görüş/bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan www.ozmena.net web sitesi ve/veya yöneticileri sorumlu tutulmaz.

                            HAYDI IPTV YAPALIM

                            TBS 6991 Dual Tuner Dual CI Tv kartı linux sürücü yükleme

                            LÜTFEN OKUYUN

                            Yorum

                            • necatikaya
                              Member
                              • 20-12-2005
                              • 1066

                              #15
                              Konu: Acaba aşılansak mı aşılanmazsak mı

                              Originally posted by ozkandonmez
                              ?

                              Ama filmlerdeki senaryolar oluyor gibi sanki , önce hastalığı yay sonra ilacını piyasaya sür.
                              Aynen dediğiniz gibi gelişiyor aşı olayı.
                              Eksik bile var sayın özkandönmez.Düşünebiliyormusunuz.Sağlık bakanı demecinde kaç kişinin öleceğini ve kaç kişinin hastanede tedavi göreceğini sayı olarak verebiliyor.Hemde kesin rakamlarla.Bence panik yaratıp bu ne olduğu hala bilinmeyen test edilmemiş bu aşıyı kobaylar yaratıp zerketmek.Bu kadar basit..

                              Yorum

                              İşlem Yapılıyor