Çanak Antenler Toplanabilir

Kapat
X
 
  • Zaman
  • Gösterim
Clear All
yeni mesajlar
  • doguses
    Junior Member
    • 13-06-2004
    • 89

    #16
    Konu: Çanak Antenler Toplanabilir

    bencede öyle birileri bir kapı açıp bu sektörden iyi kazanç elde etmeyi planlıyor çanakların toplatılması biraz zor ama düzene sokulması şart hale geldi görüntü kirliligi çok bu çanakların montajları kimler tarafından yapıldıda insan hayatını tehdit etmiyor kim diyebilir
    hepsi gelişi güzel takılmış görünüyor bunlar ufak bir rüzgarda uçuyor buda büyük tehlike
    devlet bu konuya standart getirmekte kararlı görünüyor..
    birde vergi boyutu artık tehdit boyutlarına ulaşmışki sesler çıkmaya başladı
    ne diyelim kolaylık versin devlet kendisi musade etti şimdi kendisi rahatsız görünüyor

    Yorum

    • williamwallace
      Member

      • 04-03-2004
      • 1830

      #17
      Konu: Çanak anten sahipleri dikkat!

      10 milyon çanak anten hava ulaşım güvenliğini tehdit ettiği gerekçesiyle mercek altında. Her an toplatma kararı çıkabilir.

      Telekomünikasyon Kurumu çanak anten olarak bilinen uydu alıcıları teknik incelemeye aldı. Antenlerin F-16 savaş uçakları dahil hava haberleşme sistemini etkilediği, güvenliği tehlikeye attığı öne sürülüyor.

      ANTENLER TOPLANABİLİR
      Yarın tamamlanacak inceleme sonucuna göre önemli bir bölümü kaçak olan kurulu 10 milyon çanak antenin toplatılması gündeme gelecek. Kurumun tesciline ve iznine sahip olmayan 84 kaçak anten markasının ilgilileri için de suç duyurusu yapılacak.

      VERGİ VE GÜVENLİK SORUNU
      Kuruma göre piyasadaki 90 ayrı marka antenden sadece 6'sı izinle üretiliyor ya da ithal
      ediliyor. Kalan markaların satışıyla hem milyonlarca dolarlık vergi kaçırılıyor, hem de hava ulaşımı tehdit ediliyor.


      Çanak anten alarmı

      Telekomünikasyon Kurumu, çanak antenlerin uçakların haberleşme sistemini tehdit edip etmediğini inceliyor. 'Tehdit' saptanırsa çanak antenler toplatılacak.

      Telekomünikasyon Kurumu, kamuoyunda çanak anten olarak bilinen uydu alıcılarını mercek altına aldı. Kurum, F-16 savaş uçakları dahil hava ve deniz araçlarının güvenli seyirlerini etkiledikleri tahmin edilen çanak antenlerin 'kamu güvenliğini tehdit' ettiğini belirlerse, Türkiye'ye kaçak yollarla giren milyonlarca antenin toplatılması gündeme gelecek. Bürokrasideki eğilim, çanak antenlerin hava araçlarının frekanslarını etkilediği gerekçesiyle toplatılması yönünde. Çanak anten sektöründe rakamlar son derece ürkütücü. Kesin olmayan verilere göre Türkiye'de, kullanımda 10 milyon çanak anten bulunuyor. Piyasada değişik adlarla yaklaşık 90 marka faaliyet gösteriyor. Bu markalardan yalnızca 6'sı tescilli ve Telekomünikasyon Kurumu'nun verdiği izin çerçevesinde faaliyet gösteriyor. Piyasada faaliyet gösteren 84 marka ise kaçak çalışıyor. Kullanımda olan 10 milyon antenin önemli bir bölümü, kaçak yollarla Türkiye'ye sokulmuş ve pazarlanmış.

      SUÇ DUYURUSU YAPILACAK
      Piyasada bu denli büyük bir kaçak pazarının oluşması sektörde haksız rekabete yol açtığı gibi devletin milyonlarca dolar da vergi kaybına neden oluyor. Kaçak antenler, mali tahribatlarının yanısıra 'kamu güvenliği'ni tehdit eden sonuçlar da doğuruyor. Telekomünikasyon sektörünü düzenlemek ve denetlemek üzere kurulan Telekomünikasyon Kurumu, F-16 savaş uçakları dahil hava ve deniz araçlarının güvenli seyirlerini etkiledikleri tahmin edilen çanak antenlerle ilgili başlattığı teknik incelemesini 6 Mayıs'ta tamamlayacak. İnceleme ve testler sonunda, özellikle kaçak çanak antenlerin 'kamu güvenliği' açısından tehlike oluşturduğu saptanırsa, milyonlarca çanak antenin toplatılması gündeme gelecek. Telekomünikasyon Kurumu, hafta başından itibaren elde edilen veriler çerçevesinde kaçak çanak anten işine karışanlar hakkında suç duyurusunda bulunabilecek. Çanak antenlerin piyasada 45 ile 150 dolar arasında satıldığını belirten bir yetkili, kaçak anten satışlarına göz yumulduğu için hem devletin milyonlarca dolar vergi kaybına uğradığını hem de ülkenin ciddi bir tehdide maruz kaldığını kaydetti.

      TOPLATMA İŞİ ZOR
      Telekomünikasyon sektöründen bir uzman, kaçak olduğu tespit edilen çanak antenlerin toplatılması uygulamasının zor olduğunu söyledi. Türkiye'de, milyonlarca kaçak telefon bulunduğuna işaret eden yetkili, "Bu kaçak telefonlarla ilgili yasal düzenleme yapılarak, sistem içine alınması söz konusu. Benzer bir düzenlemeyle kaçak çanak antenlerin de sistem içine alınabileceğini düşünüyorum. Ancak burada önemli olan sistemi kurup, ithalat ve üretimi mevzuata uygun hale getirmek" diye konuştu.

      Olcay AYDİLEK / ANKARA

      Yorum

      • williamwallace
        Member

        • 04-03-2004
        • 1830

        #18
        Konu: Çanak anten sahipleri dikkat!

        Haberin kaynağı http://www.sabah.com.tr/gnd106.html

        Yorum

        • Kadim
          Senior Member

          • 30-01-2004
          • 4782

          #19
          Konu: Çanak Antenler Toplanabilir

          Arkadaşlar yapılan olay doğrudur fakat avrupa birliğine girilen şu günlerde ülkeye sokulan çin malı ve kaçak cihazlara karşı diğer firmaların hakkını yememek için bu yapılıyor.CE belgesini biliyorsunuz sanırım.CE belgesini alabilmek için DOC(Declaration of Conformity-Uygunluk Belgesi) gerekiiyor.RTTE standartlarına göre de bu uygunluğu sağlayabilmek için EMC(Manyetik),LVD(Alçak voltaj testleri) testlerinin bir standart olarak yapılması gerekiyor.Bu testlerden elde edilen düzgün sonuçlar CE belgesinin özünü oluşturuyor.CE belgesini almış bir cihazın da uçak sistemlerini etkilemesi zordur.Bandırmada meydana gelen frekans enterferans olayında bir f-16 uçağının etkilenmesi bardağı taşıran son damla olmuştur.Ordu bu konuda telekomukasyon kurumunu sorumlu tutacağı için.Kurum da mecburen 1 yıl önce bu konu ile ilgili çıkan kanun gereği tüm firmaların CE belgesi alması zorunluluğunu getirmiştir.Özellikle çin mallarının bir çoğu bu standartları taşımamakta ve hatta değişik sınır kapılarından ülkeye sokulan kaçak, ne olduğu belirsiz bir çok cihaz diğer yasal yollardan cihaz getiren firmaları tehdit etmektedir.Olayın bir yüzü budur.
          Bir diğer yüzü ise ithalata getirilmesi gereken düzen ile ilgilidir.Ülkede aklına esenin cihaz getirmesi engellenmek istenmektedir.2 hafta önce Ankara Maltepe Telekomunikasyon kurumunda yapılan toplantıda tüm bu sorunlar firmalara aktarılmış ve 11 mayıs sonuna kadar süre verilmiştir.Bu noktadan sonra CE belgesi olmayan marka cihazlar piyasadan toplatılacaktır.Hatta ve hatta tehlike unsuru devam ederse bir zaman TRT nin TV lerde yaptığı gibi evlerden bile cihazları toplatmak mümkündür.Diğer bir husustan Telekom bandrolü zorunluluğudur.

          Elbetteki bu olaylar uydu piyasasının düzene girmesi için atılan adımlardır.Yapılması da gereklidir.Fakat bu olayların bir başka iç yüzü ise sanırım bu piyasada uydu alıcısı getiren firma sayısını azaltmaya yöneliktir.Bu belgeyi bütün firmaların alması oldukça zor görünüyor ki bir çok firma bu olaydan henüz haber alıyor.Telekom bandrolünden bile haberi olmayan firmalar mevcut.

          Yapılacak olan bazı testler TUBITAK tarafından yapılabilmekte imiş.Tabi bu testleri yurtdışındaki onaylı kuruluşlardan da yapmak mümkün.Avrupa birliğine girerken bu standartların getirilmesi yararlı olacaktır fakat bir çok firmanın canıda fazlası ile yanacaktır.Bir kaç hafta sonra bir çok firma CE belgesini almış olarak karşımıza çıkacaktır.

          Yorum

          • tufansemiz
            Junior Member
            • 20-12-2004
            • 246

            #20
            Konu: Çanak Antenler Toplanabilir

            sakın bu uygulamanın temeli bir zamanlar benim de abone olduğum fakat sonradan aidatları arttırıp,kanal sayısını düşürüp bir de doğru dürüst servis imkanı sağlamayan(tokatta oturuyorum) bir hafta sonumu zehir eden ,üst kat komşumla aynı çanağa bağlantı yaparken bir parçayı takmayıp 2 hafta boyunca hem benim hem de komşumun bozuk yayın almamızı sağlayan aramızı açan ,üyelikten çıkmak istediğimde beni defalarca arayıp rahatsız eden önceden sunmadıkları imkanları sunup aboneliğime devam etmemi sağlamaya çalışan bir yayın kuruluşu olmasın..!!!!!!1

            Yorum

            • yilmaz168
              Junior Member
              • 20-03-2004
              • 162

              #21
              Konu: Çanak Antenler Toplanabilir

              bir de vergi kaçıran her kim olursa olsun,söke söke alınmalı..
              ancak bunun çözümü anten yasağı koyup,vergi kaçıran uydu sistemi satıcısı
              şirketleri zarara uğratmak değil,tam anlamıyla şirketin kendisinden bu tutarın alınmasıdır..

              Yorum

              • doguses
                Junior Member
                • 13-06-2004
                • 89

                #22
                Konu: Çanak Antenler Toplanabilir

                sana katılıyorum biz dlenci degiliz bu yıllarca ımf den üç kuruş borç lacagız diye politikalarıyla bu milleti inim inm inletmedimi herkes üzerine düşeni yapsın eger bu ülkenin
                kurumları vazifesini yapmıyorsa sizler tc cumhiriyeti vatandaşısınız görevini yapmayan kurumlar hakkında suç duyurusunda bulunun bulununki kimsenin yaptıgı kimsenin yanına
                kar kalmasın bunu birde basının önünde yapınki hiç bir şey raf altı olmasın.
                şimdi hep büuük balıklar küçük balıkları yuttu şimdi sıra küçük balıklarda büyük balıkların
                karın altı küçük balıkların ilgisini çok çekiyor bu sıra
                istanbulda oturanlar dikkat etsin heran orada sel felaketi eli karşılaşabilirler çünki
                bügünlerde teerleyenler sel fleketine sebeb olabilirler

                Yorum

                • nýghtmore
                  Banned
                  • 06-06-2004
                  • 1568

                  #23
                  Konu: Çanak Antenler Toplanabilir

                  ugrasacak başka bişey olmayınca canları sıkılmış sanırım ...avrupa birligi degil kapısına bakamayız bu kafayla gidersek ..avrupada demekki f 16 etklienmiyor ,eee nede olsa onların canagı avrupa birliginden))))))

                  Yorum

                  • Evran
                    Member
                    • 27-05-2004
                    • 1372

                    #24
                    Konu: Çanak Antenler Toplanabilir

                    Test için TELEKOM a numuler gelir onay alınır,Getirecegi ürün miktarı kadar Holgram satın alır Telekomdan ondan sonra ithalat izni çıkar. Bu uygulama zaten var ama biryerlede bunlar yapılmadan ürün ithal edebiliyor bu eksikliği kendi içinde arayacak ilgili bakanlık Ürünlerde yada canaklarda değil kimsenin catısındaki canagı cıkartamazlar..

                    Yorum

                    • DAYLÝGHT_1
                      Junior Member
                      • 25-08-2004
                      • 262

                      #25
                      Konu: Çanak Antenler Toplanabilir

                      söz konusu gazete bu aralar haber toplamakta güçlük çekiyor gibime geliyor.Nostradamus olayınd da aynı şekilde, bir tek sabah mı biliyordu da bu olay oldu anlamak mümkün deil.saygılar.....

                      Yorum

                      • deploy
                        Junior Member
                        • 19-07-2004
                        • 26

                        #26
                        Konu: Çanak Antenler Toplanabilir

                        İnsanların haber alma özgürlüğüne darbe vurmak istiyorlar.Rejimi değiştirip tek kanal TRT olarak tek sesli tek görüşü savunan eski sisteme mi dönülecek vay be burası türkiye olmaz olmaz.. İrana dönüoruz orda da toplamışlar..Atam kemiklerin sızlıyordur...(Not : Evlerin içine odaya monte etsek çekme şansı var mıdır ? )

                        Yorum

                        • yilmaz168
                          Junior Member
                          • 20-03-2004
                          • 162

                          #27
                          Konu: Çanak Antenler Toplanabilir

                          Originally posted by deploy
                          Rejimi değiştirip tek kanal TRT olarak tek sesli tek görüşü savunan eski sisteme mi dönülecek
                          zaten şu anda da kanalların ve medyanın diğer organlarının büyük çoğuunluğu
                          iktidara yaranmak için onların borozanlığını yapmıyorlar mı?


                          Originally posted by deploy
                          İrana dönüoruz..
                          haklısın geriye gidiyoruz,ATA'nın istediğinin aksine..


                          Originally posted by deploy
                          Not : Evlerin içine odaya monte etsek çekme şansı var mıdır ? )
                          duvar yüzünden kalite kaybı olur,ama bence çeker..

                          Yorum

                          • deploy
                            Junior Member
                            • 19-07-2004
                            • 26

                            #28
                            Konu: Çanak Antenler Toplanabilir

                            Oldu olacak Baz istasyonlarını kapatıp cep telefonlarını da toplasınlar.Sanki onlar hava ulaşımını tehdit etmiyormuş gibi..

                            Yorum

                            • amico
                              Junior Member
                              • 30-11-2004
                              • 9

                              #29
                              Konu: Çanak Antenler Toplanabilir

                              Originally posted by deploy
                              Oldu olacak Baz istasyonlarını kapatıp cep telefonlarını da toplasınlar.Sanki onlar hava ulaşımını tehdit etmiyormuş gibi..
                              bencede haklısın herkesın elınde bır gsm hava sahasını tehdıtse bence asıl tehlıkelı olan gsm ler
                              madem tehlıkelı neden musade ederler bıde tum dunya bu sekılde yayın alıyor telekom ucretlı servıs verıyor hatta onların canakları buyuk ucretlı olunca tehlıke yokmu ))
                              saygılarımlagülenadam

                              Yorum

                              • kötüçocuk
                                Junior Member
                                • 02-03-2004
                                • 38

                                #30
                                Konu: Çanak Antenler Toplanabilir

                                Aylak hükümet çanakları tartar.

                                Yorum

                                İşlem Yapılıyor