Tepkimiz etki getirdi; R.Dilmen, 'Rıdvan'ı değil, izleyiciyi düşünün'

Kapat
X
 
  • Zaman
  • Gösterim
Clear All
yeni mesajlar
  • emsevinc
    Member
    • 20-12-2005
    • 733

    Tepkimiz etki getirdi; R.Dilmen, 'Rıdvan'ı değil, izleyiciyi düşünün'

    Rıdvan'ı değil, izleyiciyi düşünün

    Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş kavgasına, amigo sistemine beni de sokmak istediler. Benim gibi maçları gerçekten tarafsız yorumlayan, bütün kulüplere aynı mesafede duran bir insanı kötüleme kampanyası başlatıldı

    1978'den beri Türk futboluna oyuncu, antrenör, menajer, gazeteci ve futbol yorumcusu olarak hizmet etmekteyim. Çok şükürler olsun bu sayede maddi manevi iyi günlere geldim. Bu yıl NTV'de Yüzde Yüz Futbol programını yapıyorum. Çok da mutluyum. Lig TV'de de zaman zaman yorumlara çıkıyorum. Sözleşmem filan da yok. Lig TV ailesi ile yıllardır olan dostluğum ve izleyicilerin isteğiyle bu işi yapıyorum. Ülkemizde futbol hep saha dışı faktörlerle gündeme geliyordu. Kavga, gürültü, birbirlerine laf atmalar. Futbolun güzelliklerini saha içine ben indirdim. Bu konuda da mütevazı olamam. Futbol izleyicisine bu güzellikleri sunarken 3-5-2, 4-4-2, yani sistemi, oyuncuların psikolojik, fiziksel faktörlerini, antrenörlerin maçlara bakış açılarını, güzel golleri, hakemleri hep pozitif değerlendirmeye çalıştım. Bir bakıma da öncü oldum. Bu da çok beğenildi. Sadece seyirciyi değil, oyuncu, antrenör ve medyayı da bilgilendirdim.

    Saygı görüyorum
    Benim kullandığım sözler, görüşler bir gün sonra herkesin gündemi ve malzemesi oldu. Bundan da kimse rahatsız olmadığı gibi beğenildi de. Ancak dayanılamadı. Yıllardır süren Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş kavgasına, amigo sistemine beni de sokmak istediler. Benim gibi gerçekten tarafsız yorum yapan, bütün kulüplere aynı mesafede duran bir insanı kötüleme kampanyası başlatıldı. Benim Fenerbahçeliliğimi söylememe gerek yok. Çaba da sarf etmeme gerek yok. Alnımda zaten yazıyor. Gazetemde ve ekran başında yorumlar yaparken, doğrular çerçevesinde hareket ettim. Ülkede bütün takımları yazan ve yorumlayan bir-iki kişiden biriyim. Ali Sami Yen, İnönü, Kadıköy, Trabzon, Kayseri, Konya fark etmez. Her stada göğsümü gere gere giriyorum. Her yerde saygı görüyorum. Antrenöründen, oyuncusundan ve taraftarından.
    Ama bir anda Fenerbahçe-Galatasaray kupa maçından sonra saldırı başladı. Kaset bende. İsteyenle, istediği yerde maçı tekrar izler yorumlarız. Bütün objektifliğimle yaptığım yorumda, cımbız kullanarak, istediklerini alanlar aleyhime kampanya başlattılar; Galatasaray aleyhine yorum yaptı diye. Kimse şu cümleleri gündeme getirmedi: 1. Galatasaray, Ali Sami Yen'deki ilk lig maçında Fenerbahçe'yi mükemmel ağırlamıştı. 2. Song-Tomas Türkiye'nin en iyi savunmacıları. 3. Maç sanki Ali Sami Yen'de. Galatasaray, Fenerbahçe'ye göre oyunun büyük bölümüne hakim ve daha iyi oynuyor. 4. Hasan Şaş'a yapılan çirkin. 5. Galatasaray saygı duyulacak bir başarı elde ediyor.

    Özür diledim
    Sıralarsam sayfa yetmez. Ama bunlar hiç gündeme gelmiyor. Alex'in golüne nizami dediğim gündeme geliyor. Enteresandır maçtan sonra koridorda gördüğüm Galatasaraylı oyuncular da pozisyona gol dedi. Bir yıl öncesine kadar hakemlik yapan Mutlu Çelik de gol dedi. Yine telefonla sorduğum eski hakemlerden Zülfikar Türedi de gol dedi. Ahmet Çakar ile konuştum; "Ben de önce gol dedim, ama kafam karıştı, kitabı açtım yeni kuralı okudum" dedi. Bütün izleyenler de kuralı öğrenene kadar pozisyona gol dedi aslında. Ama kural değişmiş. Yetmedi ben aynı akşam Maraton'u aradım özür diledim. Bunu da Şansal ağabey yayında söyledi. Yetmedi NTV'deki programımda Cüneyt Çakır'dan özür diledim. Bu cesareti gösterdim. Tabii ki, bir futbol yorumcusunun değişen kuralları takip etmesi gerektiğini de anladım.
    Milliyet'teki yazılarımı, NTV ve Lig TV'deki yorumları alsınlar, sonra da eleştirsinler. Ben aynı maçtan sonra Galatasaraylı bazı dostların desteğini, Fenerbahçeliler'in de eleştirisini aldım. Galatasaray'ın iyi oynadığını söyledim diye. Yani kimseye yaranamıyorsun. Bu da doğal.

    Meraklısı değilim
    Ayrıca Şükrü Saracoğlu Stadı'nda ayakta yorum yapıyoruz. Spiker ve önündeki televizyona uzak olduğumuz için pozisyonların tekrarını görmekte zorlanıyoruz. İlk gördüğümüz şekilde maçı değerlendirmeye çalışıyoruz.
    Beşiktaş TV'yi izliyorum bir gün. Taraftar lideri Alen, "Fenerbahçe Stadı'nda saatlerce bize su ve ekmek vermediler" diyor. Ben de NTV'ye çıkıyorum, Fenerbahçe'nin hassasiyet göstermesini istiyorum. Sadece televizyondan değil, sözlü olarak yöneticilere de durumu iletiyorum. Kısacası benim İnönü'de de dostlarım var, Ali Sami Yen'de de.
    Bu yıl içinde sekiz ayrı takımdan teklif aldım. NTV ve Milliyet ailesine söz verdiğim ve mutlu olduğum için gitmedim. Önümüzdeki yıl antrenörlük yapabilirim. Böyle bir imkanım var. Yani yorumculuk yapmadan da futbolun içinde kalıp hayatımı sürdürebilirim. Meraklısı da değilim. Rıdvan, Rıdvan'ı kaybetmez. Futbolseverler ve medya ise çok şey kaybedebilir. Futbolun güzelliklerini konuşan, bütün kulüplere önce saygı duyan Rıdvan'ı soğutmayın, izleyicileri de düşünün.
  • emsevinc
    Member
    • 20-12-2005
    • 733

    #2
    Konu: Tepkimiz etki getirdi; R.Dilmen, 'Rıdvan'ı değil, izleyiciyi düşünün'

    Rıdvan hocam ne kadar tarafsızım desende, maç oynanırken kendini kaybediyorsun. rıdvan rıdvanı kaybetmez diyorsun, rıdvan, rıdvanı değil maç anında kendini kaybediyor. bak ne güzel ntv de flan f.bahçe propagandası yapıyosun, lig tv ilede sözleşmen flan yokmuş, girme bu işlere. tamam yorumcuların hepsi taraflı ama senin kadar belli edenide yok kusura bakma. heleki bunu galatasaray maçında yaparsan, bu tepkiyle karşılaşman normal. neden başka yorumcuya bu kadar tepki yokta birtek sana var. bence oturup bunu düşün.

    Yorum

    • iyi
      Member

      • 13-03-2004
      • 2187

      #3
      Konu: Tepkimiz etki getirdi; R.Dilmen, 'Rıdvan'ı değil, izleyiciyi düşünün'

      Anadolu kuluplerinin durumu nedir diye ayrica sormak icap eder.4 buyukler mes.degil.mac yorumcusu hangi takimi tutuyor olursa olsun ulkeler arasi maclarda kendi ulkesinin takimini yorumlar gibi bir davranisa girmemelidir diye dusunuyorum.

      Yorum

      • emsevinc
        Member
        • 20-12-2005
        • 733

        #4
        Konu: Tepkimiz etki getirdi; R.Dilmen, 'Rıdvan'ı değil, izleyiciyi düşünün'

        ****türk den mail geldi arkadaşlar, aynen basıyorum buraya
        Sayin E*** S*****,

        Degerli paylasiminiz icin tesekkur ederiz.

        itiraz ve şikayetleriniz, ****TURK tarafindan titizlikle degerlendirilmekte ve takibi yapilmaktadir.

        Tarafimiza ulasan şikayetlerde ****TURK'un şikayet konusu kisi veya program hakkında titizlikle ve objektif olarak araştırma yapılmaktadır.

        ****TURK,müşterilerimizin şikayetlerini titizlikle incelemektedir.

        ****TURK,konunun üstüne titizlikle gitmiş ve bu tür rahatsızlıkların olmaması için gerekli önlemleri almış ve ilgili yayıcı kanal yöneticilere bildirilmiştir.

        ayrıca sizlerin memnuniyetinin saglanmasi bu isi takip eden uzmanlarimizin gorevidir ve sonraki yayınlar için daha titiz davranacaklardır.

        Bilgi edinmenizi rica ederiz.
        Saygilarimizla,

        ****TURK Musteri Hizmetleri
        Tel:0212 473 73 **
        Fax:0212 473 73 **
        Mailto:destek@****turk.tv

        Yorum

        • SELÇUK KAYA
          Senior Member
          • 12-05-2005
          • 4809

          #5
          Konu: Tepkimiz etki getirdi; R.Dilmen, 'Rıdvan'ı değil, izleyiciyi düşünün'

          Originally posted by emsevinc
          ****türk den mail geldi arkadaşlar, aynen basıyorum buraya
          Sayin E*** S*****,

          Degerli paylasiminiz icin tesekkur ederiz.

          itiraz ve şikayetleriniz, ****TURK tarafindan titizlikle degerlendirilmekte ve takibi yapilmaktadir.

          Tarafimiza ulasan şikayetlerde ****TURK'un şikayet konusu kisi veya program hakkında titizlikle ve objektif olarak araştırma yapılmaktadır.

          ****TURK,müşterilerimizin şikayetlerini titizlikle incelemektedir.

          ****TURK,konunun üstüne titizlikle gitmiş ve bu tür rahatsızlıkların olmaması için gerekli önlemleri almış ve ilgili yayıcı kanal yöneticilere bildirilmiştir.

          ayrıca sizlerin memnuniyetinin saglanmasi bu isi takip eden uzmanlarimizin gorevidir ve sonraki yayınlar için daha titiz davranacaklardır.

          Bilgi edinmenizi rica ederiz.
          Saygilarimizla,

          ****TURK Musteri Hizmetleri
          Tel:0212 473 73 **
          Fax:0212 473 73 **
          Mailto:destek@****turk.tv
          üstad bu mailin bişy değiştireceğini zannetmiyorum..bence nezaketen gönderilmiş bir mail...

          bu adamlar kendi borularını öttürmeye devam edeceklerdir....
          saygılar..

          Yorum

          • emsevinc
            Member
            • 20-12-2005
            • 733

            #6
            Konu: Tepkimiz etki getirdi; R.Dilmen, 'Rıdvan'ı değil, izleyiciyi düşünün'

            ettirsinler abi, rıdvana ulaştık o yeter. anlamış abi kamuoyu tepkisini, yorum yapsa bile yusuf yusuf şeklinde yapar

            Yorum

            • sekosuskun
              Junior Member
              • 02-10-2004
              • 29

              #7
              Konu: Tepkimiz etki getirdi; R.Dilmen, 'Rıdvan'ı değil, izleyiciyi düşünün'

              Ağzı olan konuşuyor

              Yorum

              • cilgindunyali
                Junior Member
                • 22-03-2004
                • 139

                #8
                Konu: Tepkimiz etki getirdi; R.Dilmen, 'Rıdvan'ı değil, izleyiciyi düşünün'

                bende ridvanin yorumlarini begeniyordum ama son yillarda cok fanatizme kacmaya basladi,fenerin aleyhine olan bir pozisyon hakem vermezse sesi bile cikmiyor ama,eger lehine bir durumsa ve hakemde vermemisse faulu hemen otmeye basliyor,,,

                Yorum

                • SELÇUK KAYA
                  Senior Member
                  • 12-05-2005
                  • 4809

                  #9
                  Konu: Tepkimiz etki getirdi; R.Dilmen, 'Rıdvan'ı değil, izleyiciyi düşünün'

                  Originally posted by emsevinc
                  ettirsinler abi, rıdvana ulaştık o yeter. anlamış abi kamuoyu tepkisini, yorum yapsa bile yusuf yusuf şeklinde yapar
                  ankara maçında yine rıdvan vardı yorumcu olarak ....

                  birazda olsa ılımlı yorumlar yaptı....

                  belkide kulağını çekmişlerdir....

                  ne dersin sayın@emsevinç arkadas....

                  tepkiler yaradı galiba..

                  Yorum

                  • Alman_
                    Member
                    • 20-09-2005
                    • 1423

                    #10
                    Konu: Tepkimiz etki getirdi; R.Dilmen, 'Rıdvan'ı değil, izleyiciyi düşünün'

                    Ama gerçekten rıdvan FB maçlarını anlatınca kendini kaybettiği doğrudur... Bir maçta fener bir orta yapıyorr,az farkla out'a çıkıyor [haliyle defans out'a çıksın die bırakıyor..] Rıdnavın yorumu ise :" Alex öyle bir orta yaptıki rakip oyuncular topa dokunamadı bile..." diye sürüp gidioyor... Oysa söylediğiyle uzaktan-yakından alakası yok !! Durum bundan ibaret. YOrum sizin...

                    Yorum

                    İşlem Yapılıyor