Kuran okumada 'Okumat' devrimi!

Kapat
X
 
  • Zaman
  • Gösterim
Clear All
yeni mesajlar
  • freespirit
    Member
    • 05-03-2007
    • 853

    Kuran okumada 'Okumat' devrimi!

    Kuran’ı Kerim’i okumak, cüz, sure ve ayetlere tek bir hareketle ulaşmak artık çok kolay… Üstelik ‘rahle’ tesisatı ile birlikte. İşte “çapraz fihrist” buluşu ile Kuran’ı Kerim:

    Mahmut Toptaş Hoca’nın ders verirken kullandığı orta boy rahle ve ufak ebattaki Kuran’ı Kerim’i okurken zorlandığını gören matbaacı talebesi Hasan Biçer, daha önce eşi benzeri olmayan fihrist tekniği ile “Okumat”ı icat etti.

    Kabı aynı zamanda dört basit hareketle rahleye dönüşen ve 114 sureye çapraz fihrist yöntemi ile okunan sayfadan direk geçiş yapılan Kuran’ı Kerim’in, çocuklarının resim defteri üzerinde yaptığı çalışmalarla ortaya çıktığını söyleyen Mucit Hasan Biçer, buluşunun İslam dünyasında çığır açacağını belirtiyor.

    ”Okumat” adını verdiği çapraz fihristli, rahlesi üstünde olan Kuran’ı Kerim’in, tasarım ve modelini adına tescil ettirip patentini alan Biçer ilk olarak Haber 7’ye yaptığı tanıtımda, Okumat’ın özellikle vaiz ve imam hatiplere çok büyük kolaylıklar sağladığını ifade etti.

    Kabının rahleye dönüşmesi ile taşıma kolaylığının sağlandığı Kuran’ı Kerim’i okurken istenilen sure ve cüze sayfa kenarlarında yer alan özel fihrist ile tek hareketle ileri ve geri şekilde ulaşılır olmasının çok önemli bir çalışma olduğuna dikkat çeken Hasan Biçer, artık kimse “Nerede kalmıştım? Şu cüz ve süre neredeydi? Sıkıntısı çekmeyecek” diye konuştu.

    İlk olarak Haber 7 okurları ile paylaştığı “Okumat” için editörümüz Ersin Çelik’in sorularını cevaplayan Hasan Biçer çapraz fihristli ve rahleli Kuran'ı Kerim'in nasıl kullanıldığını uygulamalı olarak anlattı…

    İşte Okumat:

    Kuran okumada 'Okumat' devrimi! | Haber 7

    Bu buluşunun hat, tefsir, ebat ve tasarım ayırımı yapılmadan bütün Kuran'ı Kerim'lere uyarlanabileceğini ifade eden Hasan Biçer çok yakın zamanda seri üretime geçeceklerini söyledi.

    Biçer'in İslam dünyasında yeni bir çığır açacak dediği okumat için detaylı bilgileri www.okumat.net adresinden elde edebilirsiniz...
  • frux
    Junior Member
    • 30-07-2006
    • 418

    #2
    Konu: Kuran okumada 'Okumat' devrimi!

    Kuran-ı Kerimin türkçe mealini okumak daha güzel ve öğretici.. insana daha çok haz veriyor...
    Radyo da fm bandı 97.40 frekansında 24 saat sürekli Kuran-ı kerim meali yayınlanıyor..
    Dinlemenizi tavsiye ederim..

    Yorum

    • emin_070
      Senior Member
      • 03-07-2006
      • 3337

      #3
      Konu: Kuran okumada 'Okumat' devrimi!

      Burdan da dinleyebilirsiniz istediğiniz sureyi


      Orjinal Kuran - ı Kerim Metni - Muallim

      Yorum

      • kanarya1958
        Member
        • 01-06-2008
        • 1306

        #4
        Konu: Kuran okumada 'Okumat' devrimi!

        evet türkcede okunması gereklilği konusunda hem fikiriz.

        Yorum

        • ATmaCA_53
          Member
          • 12-11-2004
          • 1945

          #5
          Konu: Kuran okumada 'Okumat' devrimi!

          türkçenin okunmasında bende fikrinize katılıyorum ama ezan türkçe olamaz ezan evrensel bir dil haline gelmiştir, mesela bir örnek verecek olsam japonyaya gitmişsiniz ezanın okuduğunu nasıl anlıyacaksınız ezan japonca okuyor, işte bu durumda da türkiyede içinde aynı geçerlidir, tüm dünyada arapça okunmalıdır bunu farklı bir yere çekmiyelim lütfen

          Yorum

          • kanarya1958
            Member
            • 01-06-2008
            • 1306

            #6
            Konu: Kuran okumada 'Okumat' devrimi!

            Originally posted by YarasaSpor
            türkçenin okunmasında bende fikrinize katılıyorum ama ezan türkçe olamaz ezan evrensel bir dil haline gelmiştir, mesela bir örnek verecek olsam japonyaya gitmişsiniz ezanın okuduğunu nasıl anlıyacaksınız ezan japonca okuyor, işte bu durumda da türkiyede içinde aynı geçerlidir, tüm dünyada arapça okunmalıdır bunu farklı bir yere çekmiyelim lütfen
            kardeş seninle hem fikir olduğumuz konular oldukca fazla ,katılıyorum ezan arapca olmalı, ama yanlış anlaşılma olmasın ben kuran türkce deil arapca okunsun ama okuduğumuz kuranı ara sıra türkce de okuyup, manasını anlayalım diye türkce de okumamız gerekir dedim.
            Dört kitaptan başlayalım istersen gel söze
            Orda öyle bir isim var ki

            Kuldan öte kuldan ziyade
            O'nu düşün o'na sığın
            O senden öte benden ziyade
            Son düzenleme kanarya1958; 01-10-2008, 20:05.

            Yorum

            • ASIM MAVZER
              Member
              • 14-05-2007
              • 1601

              #7
              Konu: Kuran okumada 'Okumat' devrimi!

              her iki dildede okumakta sayısız faydalar var.

              anlayarak ve isteyerek

              Yorum

              • ATmaCA_53
                Member
                • 12-11-2004
                • 1945

                #8
                Konu: Kuran okumada 'Okumat' devrimi!

                Originally posted by kanarya1958
                kardeş seninle hem fikir olduğumuz konular oldukca fazla ,katılıyorum ezan arapca olmalı, ama yanlış anlaşılma olmasın ben kuran türkce deil arapca okunsun ama okuduğumuz kuranı ara sıra türkce de okuyup, manasını anlayalım diye türkce de okumamız gerekir dedim.
                Dört kitaptan başlayalım istersen gel söze
                Orda öyle bir isim var ki

                Kuldan öte kuldan ziyade
                O'nu düşün o'na sığın
                O senden öte benden ziyade
                aynen katılıyorum arkadaşım +1000

                Yorum

                • anterior
                  Senior Member
                  • 06-11-2006
                  • 6453

                  #9
                  Konu: Kuran okumada 'Okumat' devrimi!

                  Originally posted by YarasaSpor
                  türkçenin okunmasında bende fikrinize katılıyorum ama ezan türkçe olamaz ezan evrensel bir dil haline gelmiştir, mesela bir örnek verecek olsam japonyaya gitmişsiniz ezanın okuduğunu nasıl anlıyacaksınız ezan japonca okuyor, işte bu durumda da türkiyede içinde aynı geçerlidir, tüm dünyada arapça okunmalıdır bunu farklı bir yere çekmiyelim lütfen
                  Kim çekti ki?

                  Yorum

                  • ATmaCA_53
                    Member
                    • 12-11-2004
                    • 1945

                    #10
                    Konu: Kuran okumada 'Okumat' devrimi!

                    Originally posted by anterior
                    Kim çekti ki?
                    bazı insanlar var ki islamla alakası olmayan insanlar konuyu çok farklı yönlere çekenler oluyor konu uzaması durumda site editör de mecburen konuyu kapak zorunda kalıyorlar insalarımızı islamla alakası olmayan yani ateist insanlar konuyu dağıtmaya çalışıyorlar bazı inançlı insanlarımızın kafalarını karıştırıyorlar.

                    bu konudada seninlede hem fikiriz :D

                    Yorum

                    İşlem Yapılıyor