Gül'ü Ağzındaki Sakızla Karşıladı

Kapat
Konu Kapalı.
X
X
 
  • Zaman
  • Gösterim
Clear All
yeni mesajlar
  • zigana
    Senior Member

    • 26-01-2004
    • 3796

    Gül'ü Ağzındaki Sakızla Karşıladı

    Gül'ü Ağzındaki Sakızla Karşıladı
    10.10.2009 11:51

    Türkiye'nin AB üyeliğine karşı çıkan Fransa Cumhurbaşkanı, Türkiye sergisinin açılışında Gül'ün yanında sakız çiğneyerek, ilgisiz görünerek Türkiye'yi AB yolundan caydırabileceğini sanıyor

    Görüntü utanç verici. Paris'in güzel müzelerinden Grand Palais'de dünya kültürü ve Batı medeniyetinin de beşiği olan Anadolu ve Bizans tarihiyle ilgili bir sergi açılıyor. Kültüre en ufak ilgisi olan herkesin heyecanla gezebileceği bir sergi 'Bizans'tan İstanbul'a: İki Kıtanın Limanı'. Bir yanda 72 milyonluk Türkiye'nin Cumhurbaşkanı Abdullah Gül. Yanında kısa boylu, sıkılmış görünen, sakız çiğneyen bir adam var. Tanıştırayım; Carla Bruni'nin kocası ve 5'inci cumhuriyet'in lideri: Nicolas Sarkozy.


    Fransız Cumhurbaşkanı'nın devlet politikalarını bile aşan Türkiye alerjisi, tüm Fransa tarafından biliniyor. İç politika hesabıyla yapılan şova dönük bir siyaset. Ancak bu politikanın ciddi bu ölçüde çocuksu bir kabalıkta tezahür edeceği kimsenin aklına gelmezdi.

    Abdullah Gül'ü Paris'e getiren, ikili bir devlet gezisi değil, burada 400 etkinlikten oluşan 'Türk Mevsimi'nin açılışı. Bu yüzden de Fransız devletiyle temasları sınırlı. Yine de devlet protokolü uygulanıyor. Gül, Başbakan, Cumhurbaşkanı ve iki Senato lideriyle görüştü. Sarkozy faktörüne rağmen, Fransa'nın resmi politikası değişmiş de değişmiş. üst düzey bir Fransız yetkilinin dün özel bir yemekte aktardığı gibi 'Karar bu hükümetin değil. üyelik kararı, 10-15 yıl sonra, o zamanın Fransa'sı, Avrupa'sı ve Türkiye'si tarafından alınacak. O yüzden bu soruyu sormanın anlamı yok.'

    Yine de Fransız lider, iç politikada sağ muhafazakar ve yabancı düşmanı çevrelerden oy toplamak amacıyla bu geziyi fırsat bilip nezaketsiz tavrını sergiliyor. önce Le Monde gazetesine sızdırılan 'Türkiye'ye asgari servis' haberi var. Haber aslında Gül'ü değil Fransız lideri küçük düşürüyor.

    İstemediği her şeyi yapmak zorunda kalan Sarkozy, tavrını buluşma anında çocukça bir biçimde sakız çiğneyerek koyuyor. Adab-ı muaşeret kurallarını bizzat icat eden Fransızlar, istedikleri zaman kaba olmayı biliyorlar. Sarkozy, sergiye 10 dakika geç geliyor, (Gül de otelden geç çıktığı için Fransız lideri beklemiyor), Türkiye Cumhurbaşkanı'nın yanında sakız çiğniyor ve sergide mihmandar birbirinden güzel tarihi eserleri gösterirken ilgisiz gibi gözüküyor. çıkışta resmi defteri imzalamak zorunda kalıyor. Tam o sırada, hemen yakınında olduğum için cep telefonuyla resmini çekiyorum. Sinirlenmiş gibi gösterişli bir hareketle kalemi deftere vuruyor, duruyor biraz, sonra devam ediyor.

    çıktıktan sonra ne yazdı diye bakıyorum. Gül, kaligrafik el yazısıyla güzel bir sayfa yazmış. Sarkozy, Türkiye'ye tavır yapacak ya, tutmuş yalnız imzasını atmış!
    Ancak Sarkozy'nın kabalığı ne Fransa'nın devlet politikası ne de Türkiye'ye yönelik. Aklıma üç hafta önce Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'nun tarihi oturumu geliyor. ABD Başkanı Obama, nükleer silahlarla mücadele için teklif ettiği anlaşma metnini okurken, dev Güvenlik Konseyi salonunda sıkılmış, cep telefonuyla oynayan, mesaj yazan bir adamcağız var. Bildiniz; Nicolas Sarkozy.
    Sergi çıkışında bakıyorum. Günah değil ama gerçekten kısa boylu, gerçekten dolgu topuk ayakkabıları var.

    SARAYDA BULUŞMA

    Gül ve Sarkozy, Elysee Sarayı'nda çalışma yemeğinde bir araya geldi. Fransa Cumhurbaşkanı Sarkozy, Cumhurbaşkanı Gül'ü Elysee Sarayı'nın kapısında karşıladı. Cumhurbaşkanlığı Sarayı'ndaki çalışma yemeğine Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, Devlet Bakanı Egemen Bağış da katıldı.

    CARLA BRUNİ GELMEDİ

    Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy ile birlikte 'Türkiye Mevsimi'' etkinlikleri kapsamında, 'Bizans'tan İstanbul'a: İki Kıtanın Limanı'' adlı sergiyi açtı. Serginin organizatörlerinden Nazan ölçer, sergiyi gezdirerek, bilgi verdi. öte yandan Hayrünnisa Gül'ün katıldığı programa Sarkozy'nin eşi Carla Bruni'nin katılmaması dikkat çekti.

    EYFEL HATIRASI

    Fransa'da devam eden 'Türkiye Mevsimi' etkinlikleri çerçevesinde Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy'nin resmi davetlisi olarak Paris'te bulunan Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Türk bayrağının renkleriyle ışıklandırılmış Eyfel Kulesi'ni ziyaret etti. Gül onuruna verilen akşam yemeğinin ardından eşi Hayrünnisa Gül ile saat 24.00'da Eyfel Kulesi'nin karşısındaki Trocodero meydanındaki, Türk bayrağını yansıtan ışık gösterisini izledi. Eşiyle kol kola ışık gösterisini izlemeye gelen Gül'ü, meydanda bulunan bir grup Türk vatandaşı alkışlarla karşıladı. Meydandaki vatandaşların, ''Neden ışıklandırmada ay ve yıldız da yok?'' sorusuna, ''Gökteki ay ve yıldız zaten tamamlıyor' yanıtı verdi.
    Kaynak: Aslı Aydıntaşbaş/Sabah
  • ATmaCA_53
    Member
    • 12-11-2004
    • 1945

    #2
    Konu: Gül'ü Ağzındaki Sakızla Karşıladı

    sakızlı çiğnedeme büyük birs saygısızlık örneği, bayklında ayağa kalkmamasıda çok büyük saygısızlık örneği...

    Yorum

    • ali_ekber
      Member
      • 15-11-2004
      • 2525

      #3
      Konu: Gül'ü Ağzındaki Sakızla Karşıladı

      devlet adamına yakışmayan bir hareket,insanın kendine saygı duymuyorsan,makama saygı duymak gerekir diye düşünüyorum,

      Yorum

      • cem296
        Banned
        • 29-11-2005
        • 347

        #4
        Konu: Gül'ü Ağzındaki Sakızla Karşıladı

        1990'lı yıllarda erdoganını,gülün konusmaları, laiklik,demokrasi hakkındaki düsüncelerini ne cabuk unuttunuz?yoksa isinize mi gelmiyor?bir insan 7 sinde ne ise 70 inde de odur.
        o yüzden saygı duyulacak insan olsalardı rejime,demokrasiye,sırt cevirir knusmalar yapmazlardı.su anda onlara yapılan davranıslarda onların yansımasıdır yaptıklarına istinaden(önceden yaptıkları grömezden gelinemez cünkü).sen önceleri ülken hakkında at, elestir her yönüyle,sonra en üst mevkiye geldigini düsündügün için herkesin saygı duymasını bekle.hersey karsılıklıdır.o mevkiye gelmek için ne calısmalar yaptıgı da ortada sayın gülün.ayrıca sadece ingilizce ile dış ilişkileri yürütebileceginizi sanıyorsanız yanılıyorsunuz ...

        Yorum

        • ali_ekber
          Member
          • 15-11-2004
          • 2525

          #5
          Konu: Gül'ü Ağzındaki Sakızla Karşıladı

          ingilizce ile dış ilişkileri yürütebileceginizi sanıyorsanız yanılıyorsunuz
          bahsi geçen Sayın Cumhurbaşkan'ı idi,sanırım dış işleri bakanı değil
          saygılar

          Yorum

          • sat70
            Junior Member
            • 03-09-2005
            • 198

            #6
            Konu: Gül'ü Ağzındaki Sakızla Karşıladı

            Originally posted by zigana
            Gül'ü Ağzındaki Sakızla Karşıladı
            10.10.2009 11:51

            Türkiye'nin AB üyeliğine karşı çıkan Fransa Cumhurbaşkanı, Türkiye sergisinin açılışında Gül'ün yanında sakız çiğneyerek, ilgisiz görünerek Türkiye'yi AB yolundan caydırabileceğini sanıyor
            Şu anlayışa bak: Yüzümüze tükürseler dövseler de sövseler de AB'den dönmeyiz mi demek isteniyor ? Bizi bu AB ye bu kadar muhtaç eden ya da bağlayan nedir? Nedir bu aşağılık kopleksi? Adamlar açık açık istemediğini defalarca söyledi bizdeki bu arsızlık niye? Anlamadım gitti.

            Yorum

            • ali_ekber
              Member
              • 15-11-2004
              • 2525

              #7
              Konu: Gül'ü Ağzındaki Sakızla Karşıladı

              AB ye bu kadar muhtaç eden ya da bağlayan nedir
              bana sorarsanız tembelliğimiz,çoğunluk olarak o kadar hazıra alışmış durumdayız ki ,ab ye girip oradaki pastadan pay kapmak,üretmek çalışmak aklımızın ucundan dahi geçmiyor,

              Yorum

              • cem296
                Banned
                • 29-11-2005
                • 347

                #8
                Konu: Gül'ü Ağzındaki Sakızla Karşıladı

                Originally posted by ali_ekber
                bahsi geçen Sayın Cumhurbaşkan'ı idi,sanırım dış işleri bakanı değil
                saygılar
                cumhurbaskanının dışileri ile teması oldugunu bende sana hatrılatırım(ülke ziyeretleri,temsilci kabul etmeleric.baskanları yürütür ayrıca),gerci ülkemizi örnek olarak 3.dünya ülkelerine tanıtıyorlar ya o da ayrı bir konu.

                Yorum

                • asker_31
                  Member
                  • 02-12-2007
                  • 746

                  #9
                  Konu: Gül'ü Ağzındaki Sakızla Karşıladı

                  ..........
                  Son düzenleme asker_31; 12-10-2009, 19:40.

                  Yorum

                  • track__1
                    Junior Member
                    • 01-09-2008
                    • 379

                    #10
                    Konu: Gül'ü Ağzındaki Sakızla Karşıladı

                    Originally posted by cem296
                    1990'lı yıllarda erdoganını,gülün konusmaları, laiklik,demokrasi hakkındaki düsüncelerini ne cabuk unuttunuz?yoksa isinize mi gelmiyor?bir insan 7 sinde ne ise 70 inde de odur.
                    o yüzden saygı duyulacak insan olsalardı rejime,demokrasiye,sırt cevirir knusmalar yapmazlardı.su anda onlara yapılan davranıslarda onların yansımasıdır yaptıklarına istinaden(önceden yaptıkları grömezden gelinemez cünkü).sen önceleri ülken hakkında at, elestir her yönüyle,sonra en üst mevkiye geldigini düsündügün için herkesin saygı duymasını bekle.hersey karsılıklıdır.o mevkiye gelmek için ne calısmalar yaptıgı da ortada sayın gülün.ayrıca sadece ingilizce ile dış ilişkileri yürütebileceginizi sanıyorsanız yanılıyorsunuz ...
                    göremiyorsun değilmi ?
                    senin cumhurbaşkanına senin yüzünden saygısızlık edildiğini ...
                    ülkesinde bir kısım elitin terbiyesizce davranışları yüzünden saygısızlık edildiğinin farkına varamayacak kadar at gözlüğü ile bakıyorsun değilmi ?
                    unutmaki oradaki terbiyesizlik Abdullah gül'e değil Türkiye cumhuriyet'i Cumhurbaşkanına yapılmıştır ....
                    ama o kadar idolojik bakıyorsunuzki göremiyorsunuz sizin gibiler yüzünden utanıyorum yazık ....

                    Yorum

                    • Sniper®
                      Senior Member
                      • 22-06-2005
                      • 12987

                      #11
                      Konu: Gül'ü Ağzındaki Sakızla Karşıladı

                      Milletimin ağzı torba değil ki büzesin, konu bir mesajla nasıl istenilen provakatör boyuta taşınılıyor. Kaç defa uyarı aldık konular kapatıldı, hala aynı tas aynı hamam. Artık konu başlığına bakarak içeriğine kimlerin yazacağını bile ezberler hale geldik.

                      Yorum

                      • M.A.S
                        Member
                        • 22-10-2006
                        • 806

                        #12
                        Konu: Gül'ü Ağzındaki Sakızla Karşıladı

                        Originally posted by ali_ekber
                        bana sorarsanız tembelliğimiz,çoğunluk olarak o kadar hazıra alışmış durumdayız ki ,ab ye girip oradaki pastadan pay kapmak,üretmek çalışmak aklımızın ucundan dahi geçmiyor,
                        Halkı tembelliğe alıştıranlar da siyasetçiler değil midir?Oy beklentisi yüzünden tembel geçinenlere,kısa zamanda köşeyi dönmek isteyenlere yol verenler hep siyasetçiler olmuştur.

                        Alın size,Türkiye'nin doğusu bu duruma çok güzel bir örnektir.Belki de biraz Batısı.Onları bu duruma itenler de onların seçtikleridir.Yardım yardım yardım ... nereye kadar.Vatandaş bir-iki yardımla geçinemez,ülke kazanamaz.Onların ve ülkemizin yatırımlarla işe,işle üretmeye,üretmeyle de kazanmaya ihtiyacı vardır.Fakat siyasetçilerimiz işini bildikleri için ne konuşsak azdır.Bu da AB'nin işine gelmektedir.

                        Yorum

                        • cem296
                          Banned
                          • 29-11-2005
                          • 347

                          #13
                          Konu: Gül'ü Ağzındaki Sakızla Karşıladı

                          Originally posted by track__1
                          göremiyorsun değilmi ?
                          senin cumhurbaşkanına senin yüzünden saygısızlık edildiğini ...
                          ülkesinde bir kısım elitin terbiyesizce davranışları yüzünden saygısızlık edildiğinin farkına varamayacak kadar at gözlüğü ile bakıyorsun değilmi ?
                          unutmaki oradaki terbiyesizlik Abdullah gül'e değil Türkiye cumhuriyet'i Cumhurbaşkanına yapılmıştır ....
                          ama o kadar idolojik bakıyorsunuzki göremiyorsunuz sizin gibiler yüzünden utanıyorum yazık ....
                          kişisel bazlı aldıgın için sana cevaplar vereyim;
                          -iktidar yaptıgınız için kenidinizden utanın bizlerden degil, biz birseyleri ülke için satmadık,tekel'i,sümerbank'ı,bircok bankayı,
                          -ikincisi c.baskanı beni degil sizin gibi anlayıslı müslümanları temsil ediyor, ikincisi hiçbir c.baskanı seciminde lobi yapıpta , secimlerde ''beni secmiyorlar,onların hakkından gelin demeye calısan biri olmadı ,oldu mu yoksa?,elinden elma sekeri alınmıs bir cocuk gibi halka sikayet etti,''
                          bir kısım çevrenin c.baskanılıgını yapıyor,siyasetten uzak degil,tarafsızlıgı yok cünkü halen.iktidarın sırf önüne cıkartılan setleri kolayca kırması için oraya getirildi.bu kadar koltuk sevdalısı birilerini görmemistim.
                          rejimle celisen birilerinin c.baskanlıgı koltugunda oturması beni ve benim gibi düsünenleri rahatsız ediyor, ve de basbakanın tutumlarıda aynı sekilde.yaptıkları yapmacık ve de göz boyamadan öteye gecemiyor.3. dünya ülkelerine ziyaretlerle ,türkce sarkı yarısmalarıyla duyurmaya calısmanın anlamı nedir anlamadım?sen altındakilere degil üsütündekilere birseyleri kanıtlamalısın.Kenyada türkce ögertmenin anlamı nedir? bilen var mı? bos işlerle ugrasıldı,Abd'ye gidildi randevu bile zor verildi,onlara karsı dis gecirin de görelim,Davos'ta ''one minute'' ile ingilizcenin ne kadar kolay (!)oldugunu gördük .R.T.E ile.sonra ne oldu yine istediklerini yaptılar hemde karsı cıkan E.rdogan kabul etti Rassmussen'in Nato genel sekraterligini.parladınız ama kimse dinledi mi sizi?
                          C.baskanı Gül'ün siyasi cizgisinin ne oldugu ortada,ben degistim dese de bir insan (çocukluk döneminde degildi 1990 lı yıllarda) rejimi tehdit ettigi ifadelerin unutulması sözkonusu olamaz.Atgözlügü kelimesini burada nasıl kullandın onu da merak ettim.benim bakıs acım gecmisle gelecege parelel sekilde,fakat senin ki nası anlayamadım.demokrasiyi agzında sakız edenlerin suan nasıl buralara geldikleri ortada.Abd'nin gücünü de iktidar yapılmalarına görmezden gelmeyin her ne kadar karsı cıksanız da...
                          benim bir siyasi durusum var, sizlerin ise yalakalıktan baska bir anlayısınız yok.ikincisi at gözlüğünü acaba kim takıyor bir düsün.rejimi tehdit edin,demokrasiyi elestirin,laiklige sözler edin sonrada ''degistim deyin'' olacak iş miben degistim deyin ama kim inanır.
                          sizlerdeki anlayıs ne biliyor musun önemli olan benim zihniyetim basta olsun ,gerisi yalan.ne derse desinler.siyasette kıvıranların nasıl simdi agızlarından demokrasiyi,rejimi koruyan ifadelere yer verdigi ortada iken, halen bazı seylerin görmezden gelinmesini isteyen tavırlar gösterilmesi acaba kimi körü körüne birseylere bagladıgı ortada.senin yaptıgın sövenistlikten baska bir sey degil,
                          sana önerim b.bakan ve de c.baskanının facebookta 1990lardaki videolarını izlemen sonra , yorumlar yapman.acaba kim ne dedigini bilmiyor bir bak sonra cevap ara veya sucla birilerini tamam mı?

                          Yorum

                          • track__1
                            Junior Member
                            • 01-09-2008
                            • 379

                            #14
                            Konu: Gül'ü Ağzındaki Sakızla Karşıladı

                            demogoji yapmaya luzum yok mesele iki ülke lideri arasında yaşanmış bir mesele...
                            ister kabul edin ister etmeyin bu ül***i temsilen orada bulunan bu ülkenin cumhurbaşkanına yapılmış bir terbiyesizliktir dolayısı ile bu millete yapılmış bir terbiyesizliktir ...
                            siz idolojilerinizin dogrultusunda iyi olmuş diyebilirsiniz oda siz kalmış....

                            Yorum

                            • necatikaya
                              Member
                              • 20-12-2005
                              • 1066

                              #15
                              Konu: Gül'ü Ağzındaki Sakızla Karşıladı

                              Herşeyden ve kişiden önce makama,Cumhurbaşkanlığı makamına yapılan saygısızlıktır ve terbiyesizliktir.
                              Hata kimde acaba.
                              Son düzenleme necatikaya; 12-10-2009, 20:42.

                              Yorum

                              İşlem Yapılıyor