
Teknolojinin günümüz dünyasında en önemli oyuncularından biri olan Japonya 2016 Rio Olimpiyatları’nda 8K görüntü teknolojisini kullanmayı hedefliyor. işte detaylar


@mehmetkarahanlı@

Günümüzde kullanıcıların henüz yabancılık çektiği 8K teknolojisi, belki de önümüzdeki yıllarda tercih edilen tek teknoloji konumunda olacak.
4K’nın 4 katı düzeyinde hizmet verecek 4K teknolojisinin test yayınlarının 2016’da, evlerde kullanımının ise 2020 yılında gerçekleşmesi bekleniyordu.
Olimpiyat Yayın Servisleri’nin görüşüne göre, Japonya bu konuda harekete geçecek gibi gözüküyor.
5-21 Ağustos tarihleri arasında Brezilya’nın Rio şehrinde düzenlenecek 2016 Rio Olimpiyatları’nda 8K teknolojisini test aşamasında kullanmayı planlıyor.

8K teknolojilerinin test aşamasını ise, şu an ki aşamada Sharp firması üstlenecek gibi gözüküyor. Firmanın 7 bin saat sürecek Olimpiyatlar süresince toplam 130 saat çekim yapması bekleniyor.
Bu bağlamda; açılış töreni, atletizm, basketbol, yüzme, futbol vb. dallarda ultra çözünürlükte gerçekleştirilecek yayınların henüz açıklanmayan bir kısmı 8K teknolojisi ile deneyimlenecek.
2020 Olimpiyatları’na ev sahipliği yapacak Japonya’nın, 4 yıl sonrasında ise söz konusu teknolojiyi tüm Olimpiyatlar boyunca kullanacağı düşünülüyor.

detayların henüz şu anki bilgilerle sınırlı olduğu belirtildi.
Ayrıca bu yaz düzenlenecek Olimpiyatlar’da sanal gerçeklik gibi teknolojilerin de Olimpiyat sahnesinde ilk kez kullanılacağını söylemekte fayda var.



